Annons:
Etikettdin-historia
Läst 1442 ggr
Suliman
2016-04-02 10:58

Orkar inte med mitt liv

Jag orkar inte med mitt liv jag känner mig värdelös hela tiden, jag har bott här i 9år och ännu inte har uppehållstillstånd! Jag har fast jobb men pengarna försvinner alltid på skit saker så som spel och skit jag orkar inte med nånting Vill bara att mitt liv ta slut, jag har dåligt med vänner oxå och inget roligt händer i mitt liv👿 Vad fan ska man göra ?

Annons:
_Fisken
2016-04-02 11:23
#1

Sök dig till en frivillighets-/hjälporganisation och hjälp till ideellt. Att hjälpa andra ger en kick. Samtidigt kanske du får nya vänner.

isla
2016-04-02 11:24
#2

Det enda du kan göra, är att ta tag i ditt liv. Det är endast du som kan avgöra hur du vill leva ditt liv och vad du vill göra med det. Jag vet att det kan kännas övermäktigt och vara skitsvårt, rent ut sagt, men ev genvägar är sällan annat än senvägar. Vill du ha vänner, ut och skaffa vänner. Av hundra bekantskaper, kanske en eller två blir en vän, men av noll bekantskaper, blir det enkelt räknat, noll vänner. Livet blir vad man gör det till. Vill man ha roligt, så får man se till att ha roligt. Tyvärr är det inte enklare än så. Finns det inget som du direkt känner för att göra, prova dig fram. Det kan finnas studiecirklar, idrotter, promenadgrupper, vad som helst. Bara att haka på och vem vet, kanske du kan få en ny vän till på köpet?! Lycka till, du kan, du måste bara ta det där första steget! :)

Sommarek
2016-04-02 11:25
#3

För att vara lite hård, dina pengar "försvinner" inte, du använder dom själv, på skräp. Lägg dom hellre på en liten grej då och då som gör dig glad och som du faktiskt kan ha nytta av. En liten bit självrespekt kommer följa med som bonus.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Neihna
2016-04-03 16:37
#4

Måste hålla med Sommarek. Det är du som har ansvar över vart dina pengar går till. Du har ansvar att påverka det du kan påverka. Det är oerhört tråkigt att du efter så många år fortfarande inte fått uppehållstillstånd, men du får inte låta tiden stå stilla i väntan. Du måste leva nu och själv skapa dig ett bra liv. Ingen annan kan göra det för dig, utan den ena som har möjlighet att göra det är du. Vill man ge upp på vägen, så är det ett val man själv har tagit. Se över hur ditt liv ser ut nu. Finns det något som du kan göra här och nu som är ett steg i rätt riktning? Vad kan du påverka och förändra som för dig på rätt väg? Ibland när allting känns för överväldigande, så är det lätt att man fastnar i ett spår där man enbart ser de saker man inte kan påverka eller förändra. Börja med det du kan göra idag, gå sedan vidare till saker du kan förändra under en veckas tid, en månads tid, under en längre period. Du är den enda som kan göra detta.

Upp till toppen
Annons: