Annons:
Etikettensamhet
Läst 941 ggr
Thotis90
2016-03-28 10:58

En annan typ av ensamhet

För en vecka sedan blev jag lämnad av min fästman efter 4 år tillsammans. Vi hade det väldigt kämpigt under alla våra år och skulle egentligen ha gjort slut för länge sen, men jag intalade mig själv att vi kunde komma på fötter bara vi båda kämpade för det. Han var dock inte villig att göra det. 

Jag kände mig väldigt ensam med honom då han alltid prioriterade sig själv och sina online-kompisar (gamer). Idag känner jag mig fortfarande ensam, men det är en annan typ av ensamhet. Jag är hellre ensam helt än att vara med någon som får mig att känna mig så liten och bortprioriterad. 

Nu väntar en tuff tid då jag flyttar till mina föräldrar på lördag tills jag har fått ordning på allt (är deltidsarbetslös och deltidsstuderande, så kan inte få hjälp av soc med egen lägenhet).  Det känns inget vidare i och med att jag är 26 år och inte har bott hemma på 6 år, men det är det som är bäst just nu. 

Vad jag ville säga med inlägget är att det finns flera olika typer av ensamhet. Vissa är jobbigare än andra. Jag är hellre ensam än känner mig ensam tillsammans med någon.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
united
2016-03-28 11:27
#1

Beklagar. Du kanske har vänner att prata med?

Vissa har inte ens det. Total ensamhet

Aleya
2016-03-28 11:28
#2

Kan bara beklaga att det gick på det sättet. Men förstår din tanke att du hellre är ensam ensam än tillsammans med någon. Och ibland är det nog bättre att vara själv. Jag hoppas allt löser sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

P3pz
2016-03-30 18:59
#3

Jobbigt att det slutade så, men det kommer bli bättre ska du se :) 

Du har ju helt klart rätt inställning för att lyckas gå vidare och vara lycklig med eller utan någon vid din sida. 
Jag har själv varit i ett förhållande där jag blev bortprioriterad och att lämna det exet var en av de bästa besluten jag gjort (även om det gjorde sjukt ont), för under tiden jag var singel så var jag redan där lyckligare än jag var med honom.  :)

Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig snart :)

"There is life after abuse. This is mine"

cirrun
2016-04-02 01:04
#4

#TS

Det kommer ordna sig,- tänk så att  du är ung och har allt roligt framför dig🙂

Bortprioritering av sin partner är säkert en ofta förekommande handling i många relationer och jag tror att  en del människor har ingen aning om den delen av samvaron, som borde vara även  hänsyn till den andras behov .

 Eller snarare är det frågan om egoismen, helt enkelt …,

ensamhet för mig också  är att slippa  bli bortprioriterad.

Upp till toppen
Annons: