Annons:
Etikettensamhet
Läst 1799 ggr
angelitoo
2016-02-14 18:23

Unga ensamma?

Finns det några ungdomar som känner sig ensamma och som att ni typ knappt har några vänner? Kan få den känslan ganska ofta men men. Om det finns några så skriv gärna till mig så kan vi kanske prata lite (:

Annons:
[Tuulikki]
2016-02-14 23:39
#1

Jag är 20, känner mig ensam i perioder. Ibland hatar jag det och mår skitdåligt över det, men ibland tycker jag det är skönt :)

Teatraliskasångfågeln
2016-02-16 20:34
#2

Jag har haft den känslan i många perioder av mitt liv. Det är inte så att jag är helt ensam för jag har ju en del vänner men ibland önskar jag att jag hade fler. Samtidigt som att jag tänker ibland att det är bättre att ha fler få vänner som är genuint bra än att ha en stor mängd vänner men där kvaliteten på dem är bristande. Men det allra bästa vore ju såklart att ha många vänner som är bra i och med att ha vänner betyder så mycket för ens välbefinnande. I många av perioderna där jag har känt mig ensam har jag känt ett behov inför både mig själv och min familj att ursäkta min ensamhet som att det vore helt och hållet självvalt. Jag har försökt intala mig själv att jag är en ensamvarg som trivs bäst ensam, men det gör jag faktiskt inte. Jag tycker det är viktigt att ha lite ensamhet där man är helt ensam, men jag har så mycket tid med bara mig själv så att det finns väldigt gott om utrymme för fler vänner. Jag skulle ändå säga att jag är ganska trött på ensamheten, även om det har blivit lite bättre än hur det brukade vara då jag absolut inte hade någon alls. Jag är 18 år gammal och fyller 19 år senare under detta år ska jag tillägga så jag är ju ändå rätt ung. Det finns gott om tid för att livet ska utveckla sig till det bättre, men det är ändå tufft att gå igenom mycket svåra saker när man är ganska ensam.

felle-j
2016-02-16 21:24
#3

Jodå, det finns nog gott om ungdomar som känner sig ensamma. Jag är en av dem. 

Jag är 18 år, snart 19, och har de senaste åren känt mig ganska ensam. Några få kompisar har jag men de umgås jag knappt med och de vänner jag har bor långt bort.

Min ensamhet är till stora delar självvald och jag är nog lite av en ensamvarg som trivs bra med att vara själv, men det är inte roligt att vara ensam hela tiden. Många stunder saknar jag att umgås med andra.

kotarou
2016-02-18 17:35
#4

Det fina vore om man hade en vän som bodde nära och där de aldrig behövdes någon planering. Utan bara kunde träffas bara så där.

Det är alla fall det jag saknar och kan få mig känna lite ensam. Trots att jag har några få nära vänner. Men som sagt de har annat för sig eller bor längre bort.

Brukar dränka mig i tv-spel och manga/anime när jag får den känslan. För jag är även den person som glömmer bort tid och rum när jag väl kommer in i något. Men sen när man lagt ifrån sig det, så kan känslan komma tillbaka.

Ah folk nämnt hur gamla de är, är 25år. 26 i maj. Räknar mig som ungdom fortfarande, betalar ungdomsbiljett på konserthuset fortfarande =p

Lame
2016-03-17 20:34
#5

Jag är 16 och har nog under hela min uppväxt varit ensam, fast om jag är med i kompiskretsar i skolan och så känner jag mig väldigt utanför när de aldrig bjuder in mig till någon aktivitet efter skolan.

if it's meant to be
it will be


[Horse24]
2016-03-17 21:47
#6

Jag är född 00 och hade förut inga vänner alls, nu är det dock två-tre stycken, men det är svårt för mig att hitta folk att umgås med då jag har en lite annorlunda hobby för min ålder (käpphästar). Folk anser ju oftast att det är något bara barn ska hålla på med, men men. Sen har jag även väldigt dåligt självförtroende, vilket gör att det blir svårare att träffa nya människor och släppa in andra i mitt liv.

Min förhoppning är att jag till slut ska hitta fler vänner jag kan stå nära. Fler personer som uppskattar mig för den jag är, och som man kan lära känna - på riktigt. En bästa vän typ.

Annons:
Upp till toppen
Annons: