Annons:
Etikettensamhet
Läst 1052 ggr
[violpastill]
1/30/16, 1:05 AM

Skriva av sig/skriva med mig.

Om någon vill skriva av sig så är jag här, ni kan berätta om ert mående eller vad som nu än är i era tankar! kanske letar ni efter en vän?

tänkte bara säga det jag gillar att skriva, har själv problem med mitt mående och jag delar gärna med mig själv.

Skriv privat till mig om ni vill ha lite kontakt Glad

(La upp samma på Socialt stöd sajten.)

Annons:
[T-Johan]
1/31/16, 10:56 PM
#1

Det är ett bra initiativ. Men en del är lite väl tillbakadragna så Du får nog ta med kalkylen att vara den som tar initiativet. Men det har Du säkert koll på.

[violpastill]
1/31/16, 11:36 PM
#2

#1 Jo, men tänkte bara om någon ville. Jag kan inte ta initiativet om jag inte vet vilka som vill skriva av sig :)

[T-Johan]
2/1/16, 9:56 PM
#3

Jag vet. Det är bra för Ensamhet att det finns en medmänniska till hands. Det uppskattat, ska Du veta. Ibland är det mycket aktivitet och ibland undrar man vart alla tagit vägen. Men ha tålamod bara.

Tysktjej
2/12/16, 5:57 PM
#4

Tack att du har startat denna tråden, violpastill. 

Någon att skriva med är precis det som jag önskar mig….

Jag känner mig väldigt ensam och har stort behov av kommunikation, så jag tar gärna chansen att skriva dig. Men jag känner mig lite osäker för att du har skrivit ingenting om dig, så jag vet inte riktigt hur att börja.

Jag kommer från Tyskland och har bott i Sverige sedan 13 år, men att skaffa svenska vänner har jag inte riktigt hunnit med. Jag är en väldigt blyg och osäker person, och att leva i ett land där jag inte riktigt kan språket och den sociala koden har problemet förstärkt. Nu har jag haft ett sammanbrott och måste inse att jag är helt ensam här i Sverige, jag har bara min man och min 13 årig son. 

Att komma ut ur ensamheten och att våga ta kontakt är det svåraste…

Men det känns som en bra början att skriva om det, och jag ser fram emot ditt svar!

Upp till toppen
Annons: