Annons:
Etikettpositivt-negativt
Läst 2067 ggr
JenniferFahlander
2016-01-17 03:00

Social fobi?

Hej, Jag har en fundering om social fobi.

Jag känner mig alltid nervös och stressad bland mycket folk, speciellt i en skolmatsal och i korridorer där det är många människor, jag brukar alltid sätta mig vid bordet som står längst bort ifrån alla människor o jag vågar inte titta upp, Jag bor på ett internat på skolan o ja sitter bara på rummet hela dagarna efter skolan o på helgerna så får vi laga våran egen mat men jag vågar inte gå till vårt gemensamma kök ifall någon annan är där så ja brukar skita i o äta på helgen eller så går ja iväg te pizzerian. ja har inge problem med o typ dra på fest med en kompis o så e de typ 20 andra okända människor där utan det är när jag är själv som jag blir tillbakadragen.  Jag har inge problem med att åka buss eller gå på stan osv o heller inte i klassrummet men när ja e ensam bland massa människor som ja inte känner så blir ja nervig osv, någon som kanske vet varför det blir så?

Annons:
KimE
2016-01-17 10:26
#1

Jag vet inte varför det händer, men det händer mig också att jag blir onödigt stressad av att vara bland okänt folk.

[T-Johan]
2016-01-17 13:38
#2

Var bara inte för kvick och stämpla Dig själv "sociala fobi". Vi behöver alla bygga på vår självkänsla, inga undantagna. Social träning, brukar räcka. Men det är jobbigt och tar lite tid. Förslag; börja i det gemensamma köket. Koka lite tevatten. Efter ett par timmar gå ut och värm på tevattet.

JenniferFahlander
2016-01-17 20:15
#3

# ja stämplar inte mig själv för o ha social fobi men ja funderar på om det är så att ja har det eftersom att ja hatar o va bland okända människor o blir nevös o stressad mm men tycker det e konstigt att ja inte bryr mig när ja e me nån ja känner, de e väl tryggheten kanske ja vet inte

[T-Johan]
2016-01-17 22:31
#4

Ja vist du tänker rätt självkänsla och tryggheten hänger ihop. En del av tryggheten kommer av att Du känner att Du också kan och är bra på, saker o ting. Lite svårt att pri ka in såhär via ett forum. Och sen känner jag Dig inte tillräck väl för att kunna sätta fingret på rätt grej. Men något är det som får Dig att känna Dig "låg".

Upp till toppen
Annons: