Annons:
Etikettensamhet
Läst 926 ggr
[strutter]
2015-11-27 17:50

Mycket märkligt

Jag har skrivit några inlägg här tidigare om min ensamhet. Att kompisar inte hört av sig o.s.v. Att det  bara är jag som har försökt hålla vänskapen igång. Men nu har jag upplevt nåt mycket märkligt.

Jag har av olika anledningar blivit av med mitt jobb och är nu hemma hela dagarna. Helt plötsligt och utan att jag vet hur det har gått till så har jag kontakt med massor av människor. Det är gamla bekanta som hör av sig, men det är också nya bekanta som har blivit mina bekanta av anledningar som jag själv inte begriper. 

Jag har numera massor av kontakter och känner absolut inte att jag är ensam längre. Tvärtom känner jag mig närapå stressad av att jag inte hinner höra av mig så ofta som jag borde till dessa människor.

Jag förstår ingenting, men jag känner mig mycket gladare och mera tillfredsställd än tidigare. Det känns som om en ny tillvaro öppnar sig för mig. Och det känns mycket mycket bra. Jag begriper bara inte varför!

Trevlig helg önskar jag er alla därute! ❤️

Annons:
-Aida-
2015-11-27 17:57
#1

Vad kul att du fått så många bekanta att höra av dig till, jag hoppas dom också hör av sig till dig så det inte bara är du, det tar så himla mycket energi om dom inte gör desamma tillbaka.

[Tuulikki]
2015-11-28 17:41
#2

Vad kul att höra🌺

[strutter]
2015-11-30 21:00
#3

#1
Det känns nästan som om dom hör av sig oftare än vad jag själv gör. Och det är ju det ömsesidiga kontakttagandet som gör att det känns så roligt. Tidigare var det inte så, och det gjorde mig ledsen.

#2
Ja, jag har en helt annan tillvaro nu. Himla konstigt, bara. Jag tycker ju att jag själv inte har gjort något för att det skulle bli så här bra.

[Otippbar]
2015-12-01 09:33
#4

#0 Vad kul att läsa! :) Har själv haft långa perioder då jag känt mig väldigt ensam. Har också i perioder känt stress över att inte hinna/orka höra av mig tillräckligt. Jag har lärt mig att det är bra att säga som det är, t ex att "nu hinner jag inte, orkar inte" eller att säga "jag skulle gärna vilja ses/höras". Min erfarenhet är att fina vänner lyssnar och respekterar… och jag försöker göra detsamma. Öppna hjärtat :) Tror att det är bra att fundera lite mer på vad som hände. Det är alltid bra att ta reda på varför saker sker och lära känna sig själv bättre. Livet går ju upp och ner och ju bättre man känner sig själv, desto lättare och snabbare tar man sig igenom motgångar och kan stanna längre kvar i "medgången". Man blir tryggare som person. Du fick en förändring gällande jobbet. En stor förändring kan leda till andra förändringar på helt andra områden. Som t ex en förändring av dig själv. Kanske är det så att du har börjat respektera dig själv och dina behov mer och också blivit tydligare mot vännerna? Kanske därför liknande vänner nu dyker upp? Hursomhelst.. Glad för din skull! :)

[strutter]
2015-12-05 10:45
#5

#4
Tack för det tänkvärda och viktiga som du skriver!
Ja, det är precis så. Jag har kommit på att jag har blivit tydligare och mera öppen. Och jag vet ju sedan tidigare att det är då som "det blir bäst".🌺

[Otippbar]
2015-12-05 16:18
#6

#5 Tack själv. Ja där ser du :) Det finns kanske fler förändringar än så… Bara du kan veta. Ha en bra kväll Strutter!

Annons:
Upp till toppen
Annons: