Annons:
Etikettensamhet
Läst 1635 ggr
Annielle
11/24/15, 2:26 PM

Vän med främling efter 5-10 minuter?

Då och då träffar jag på någon person (oftast motsatta könet) på någon allmän plats som en buss-station, biblioteket eller som idag när jag stod och tittade på en grej i en park.

Vi småpratar i typ fem minuter och sen vill personen att vi byter nummer för att ses igen.

För mig går det alldeles för snabbt och jag blir rädd när någon vill lära känna mig efter en så kort stund, är det bara jag eller skulle ni kunna tänka er att träffa en person igen och byta nummer efter att bara ha småpratat med personen i fråga i ca fem minuter så?

Någon som har gjort det till och med?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Ria74
11/24/15, 2:46 PM
#1

Nja, jag tycker nog det går lite för fort för min del.

Jag kan möjligen lämna min mailadress till någon om jag klickar bra med personen. Det känns som att jag lättare kan blockera personen där om hen visar sig vara lustig på något vis.

Jag pratar väldigt ofta med personer ute på buss, tåg, stan men har nog aldrig bytt telefonnummer med någon av dom. Jag är bara social och pratar gärna för stunden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnneN
11/24/15, 2:47 PM
#2

Jag ger inte någon mitt nummer efter så kort tid, men däremot om jag känner att det vore intressant för mig att lära känna personen mer så kan de få adda mig på facebook eller få min mejl.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annielle
11/24/15, 2:53 PM
#3

Ria74

Jag är likadan, pratar gärna med folk på samma sätt som du, men bara för stunden.

Undrar där emot om folk tror att man vill mer bara för att man naturligt är så?!?

Själv skulle jag aldrig fråga någon så.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annielle
11/24/15, 2:57 PM
#4

AnneN

Ja, det skulle jag också tycka kändes mycket bättre, gav en person min mail i somras faktiskt, fast då hade vi i och för sig snackat i nästan 1,5 timme , en viss skillnad  😉

Var dig själv, det finns redan så många andra.

-Aida-
11/25/15, 9:38 AM
#5

Folk vill aldrig ha mitt nummer på de viset. <<
inte för att dom får de heller, skulle adlrig ge ut mitt nummer om de inte är till nån jag känner bra, skulle varit skillnad om vi pratat i nån timme.

Annielle
11/25/15, 2:02 PM
#6

Aida

Låter skönt att ingen vill ha ditt nummer på det viset, jag känner mig så taskig när jag säger nej, tycker synd om personen ( får oftast känslan av att personen är sjukt ensam och ingen vill umgås med den) som trots allt är så modig som vågar fråga bara så där.

Har funderat på om det här är ett storstadsfenomen….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[T-Johan]
11/25/15, 7:12 PM
#7

Om man undrar vad a dra gjort eller skulle göra, o h dessutom m frågar här på Ensamhet, då får man svar typ ovan. Dejting är dejting och det är ju risker med det. Att följa med någon hem efter krogen är nog en högriskdejt. Vill TS, så kan hon säga åt någon annan att hon ska träffa personen igen. Och så minska risken för att råka illa ut. Har man sociala förmåga som TS har, och är försiktig. Vad skulle då vara ett hinder till att lämna ut telefonnummer?

[T-Johan]
11/25/15, 7:21 PM
#8

Nu menar jag inte att det är "fel" och svara som #2 - #6. Missförstå mig inte. Det är bara så att är inte lika.

Annielle
11/25/15, 8:23 PM
#9

T-johan

Jag vet inte, är det så självklart med en typ av svar?!? Det finns väl många olika anledningar till ensamhet menar jag….

Jag ser nog inte detta som dejting direkt heller!? Borde jag alltid göra det när det är någon av motsatta könet som vill ses igen?

Jag är inte intresserad av dejting och skulle aldrig följa med någon hem efter krogen (eller ta med någon hem till mig heller för den delen)

Hur menar du med att minska risken med att något skulle hända genom att berätta för någon annan? Händer det något kan väl ingen som bara vet om att jag ska träffa någon hindra det så vida den inte spionerar på oss typ?

Jag blir rädd att personen som jag ju inte vet något om ska börja ringa och smsa och sådant hela tiden och göra det hela hur jobbigt som helst och i värsta fall inte fatta att det inte är ok och inte sluta…tar reda på var jag bor kanske till och med och kommer hem till mig o.s.v…

Gav numret till en kille på nätet en gång för många år sedan, han kunde inte ta ett nej och bara fortsatte och ringa och ringa, skitjobbigt!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[T-Johan]
11/26/15, 5:33 PM
#10

Jo men det är just detta att bedöma risken. Det finns så mycket "sociala inkompetens" bland människor vi har omkring oss än vi vill tro. Sen är det #8 som jag vill framhålla. Jag har ingen statistik ööver hur vi är här på Ensamhet. Men något är det som gör oss ensamma. Vi kan säkert räkna upp många många orsaker.

[Garntroll]
11/26/15, 8:49 PM
#11

Jag lämnar inte ut mitt mobilnr så fort. Kan ev lämna ut kik eller dyl som inte är så privat.

Annielle
11/26/15, 8:56 PM
#12

# 11

Vad säger du till personen då? Att du inte vill eller något annat?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Garntroll]
11/26/15, 9:17 PM
#13

Att jag aldrig lämnar ut mitt mobilnummer till folk jag inte känner.

Annons:
Annielle
11/26/15, 9:27 PM
#14

#13 

Väldigt bra svar 🙂ska försöka komma ihåg det och säga det när det händer igen!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: