Annons:
Etikettensamhet
Läst 1049 ggr
[SuperNaturalBeing]
11/20/15, 1:48 PM

ledsen

Jag känner mig sååå ensam. Just nu har jag i princip bara en person som jag pratar med och ibland umgås med och jag orkar snart inte mer. Jag känner mig bara klängig och som en börda då jag endast har honom medan han har så många andra vänner. Dessutom känns det lite som att jag bara existerar när han inte har något annat för sig… Vet inte vad jag ska göra. Blir bara ledsnare och ledsnare över detta. Denna ensamhet som bara blir större och större… Har letat på soffan och gråtit hela dagen för allt känns så värdelöst. Går jag inte till skolan så märker ingen det, ingen hör av sig och frågar varför jag inte är där och jag tror ingen skulle märka om jag slutade gå ut över huvud taget faktiskt. Varför bryr sig ingen om mig :(

Annons:
[Garntroll]
11/20/15, 3:43 PM
#1

Det känns så för mig med. Ingen skulle nog märka om jag dog ens.

hankans91
11/20/15, 8:17 PM
#2

Du är inte ensam om att känna dig ensam.  För min egen del så är det i princip aldrig nån som hör sig.

Men en sak vet jag det hjälper aldrig att deppa ihop. Ens situation blir ju inte bättre för att man sitter hemma och är ledsen. Försök att tänk poitivt då blir det roligare att göra nåt. Livet är för kort för att jag ska sitta och vara ledsen hela tiden för min situation.

Tänk såhär det kanske är uppiggande: "Hur jävligt det än blir finns det alltid någon som har det värre"

[SuperNaturalBeing]
11/20/15, 10:24 PM
#3

Det hjälper inte mig att tänka så… Inte just nu i alla fall. Allt känns bara så hopplöst och jag vet inte om jag orkar leva mer. Inte för att jag skulle ta livet av mig, så skulle jag aldrig göra mot mina föräldrar, men jag orkar verkligen inte ha det såhär längre. Kan inte sluta gråta.

hankans91
11/20/15, 10:32 PM
#4

#3 Om du känner så är det viktigt att du pratar med tex till dina föräldrar. Man ska inte gå och hålla inne på sådana känslor det är brukar oftast kännas bättre när man får prata ut till någon annan hur man känner.

felle-j
11/21/15, 12:41 AM
#5

Förstår precis hur du känner. Jag känner mig också sådär riktigt hopplöst ensam ibland. Har några vänner som dock bor väldigt långt bort och de alla har själv väldigt många vänner och gör ofta saker så jag känner mig bara besvärlig, klänging och som en börda, precis som du skrev, om jag hör av mig. Blir ofta att jag skriver väldigt mycket då eftersom jag inte har någon annan och då känner jag mig bara extra besvärlig. Då blir det istället att jag inte skriver alls.

Försöker att inte tänka på det utan hitta på saker själv och göra grejer som jag tycker är roliga. Tyvärr så är det flera grejer som jag skulle vilja göra som endast vore roligt att göra med någon annan så då är det inte så kul. Nu kommer jag inte med så mycket hjälp men du är absolut inte ensam om att känna så! Om du har något fritidsintresse så kanske det finns någon förening du kan gå med i för att få träffa likasinnade?

[SuperNaturalBeing]
11/21/15, 10:41 AM
#6

#5 det är exakt så jag känner. När vi väl pratar jag och min kompis så bara babblar jag på och sen efteråt känner jag bara att jag är jobbig och ointressant och att jag borde hålla tyst istället. För vem vill egentligen prata med mig liksom? Känns som att han bara står ut … Jag vet inte. Har inte så mycket tid för fritidsaktiviteter då jag har mycket i skolan. Är med i en blåsorkester, men där är de flesta typ 30-40 år äldre så det blir inte att man blir vänner direlt, även om alla är jättetrevliga. Det är i alla fall nått att göra iställlet för att sitta hemma ensam hela tiden, men det hjälper inte jättemycket.

Annons:
[SuperNaturalBeing]
11/21/15, 10:42 AM
#7

#4 jag har försökt , men varje gång jag försöker prata om sånt låser jag mig. Sånt är väldigt svårt för mig :/

felle-j
11/21/15, 11:08 AM
#8

#6 Jag är också med i flera föreningar där det nästan bara är äldre med. Jag är ofta bland de yngsta. Det är inte direkt så att jag får kompisar där som jag umgås med på fritiden men det är ändå schysst folk i föreningarna så det är kul att vara där och snacka med dem istället för att sitta hemma.

Men jadu, jag har ju själv liknande problem som du har och jag vet inte hur jag ska lösa mina problem. Hoppas att det löser sig med tiden i och med att jag flyttar, börjar jobba, går utbildningar o.s.v. Hoppas det löser sig för dig med!

[SuperNaturalBeing]
11/21/15, 2:05 PM
#9

#8ja, hoppas det löser sig för dig :)

Upp till toppen
Annons: