Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 3203 ggr
[Tuulikki]
2015-11-19 09:09

När det gör ont i hjärtat, vad gör man då?

Jag ogillar att visa mig "svag" och ledsen här på sajten då jag gärna vill vara peppande, glad och positiv som Sajtvärd. Men nu behöver jag tröst, jag är så himla, himla ledsen… Egentligen är det en skitgrej, jag vet, men GAH jag måste skriva av mig.

Jag fyller 20 år snart. Jag och några kompisar ville kombinera en inflyttnings-/födelsedagsfest för mig (och min sambo, vi flyttade nyligen). Mest för att fira mig. Nu är de inte alls taggade, de vill inte ens för min skull. Sambon vill inte heller längre.

För mig går det bra att titta på film med mina 2 närmsta kompisar, äta tacos och bara mysa och prata. Det värmer i kroppen att i alla fall de 2 vill vara med mig.🌺
Men just den där känslan av att folk inte ens kan ställa upp när det är DE som TJATAT om att vi ska ha fest här.

Nää, det gör ont i hjärtat. Jag vet att jag är lyckligt lottad som har sambo och i alla fall 2 vänner som vill fira med mig. Det finns folk som inte har någon. Men det gör samtidigt ont i hjärtat att folk låtsas vara ens vän men sen skiter i det när de måste anstränga sig.

Kanske bara är känslig idag, vem vet. Ont gör det i alla fall..

Annons:
Vanja
2015-11-19 09:11
#1

Jag vet faktiskt inte om jag tycker att inlägget hör hemma på ensamhet, eftersom du inte är ensam överhuvudtaget. Kanske relationer passar bättre?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

RödPanda
2015-11-19 09:18
#2

#1 Men det kan ge en väldig ensamhetskänsla när man blir bortvald eller vad man ska kalla det… Man kan känna sig ensam även om man har folk omkring sig.

[Devya]
2015-11-19 09:28
#3

#1 Även om man har många människor i sin närhet kan man känna sig ensam. Det är bara en själv som kan säga om man känner sig ensam eller ej. Ingen annan kan börja säga annat, annars blir det ju bara fel.

Jag kan förstå att ts känner sig ledsen men man måste försöka tänka förnuftigt också. Humöret kan svänga en hel del och även för dina vänner. Döm inte dem alltför hårt, jag tror du överreagerar litegrann men det är helt ok bara du senare kan tänka lite mera resonligt. :)

Annielle
2015-11-19 15:24
#4

Jag skulle också ha blivit ledsen och besviken om ens vänner hade tjatat om att de ville ha en inflyttningsfest/födelsedagsfest och sen plötsligt inte vill de längre.

Har du frågat dem vad som hänt? Varför de ändrat sig?

*🌺Kram*🌺

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Thotis90
2015-11-19 17:42
#5

#1 Jag tycker absolut att inlägget hör hemma här på Ensamhet då ämnet ensamhet inte enbart handlar om att man inte har någon. Då kanske vi ska rensa bland medlemmarna och ta bort alla som har en vän eller fler? Känner man sig ensam så känner man sig ensam. Vi har alla olika definitioner av ensamhet, likadant som alla har olika definitioner av vad som är perfekt osv.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

-Aida-
2015-11-19 19:22
#6

Kan verkligen relatera, förstår hur upprörd man känner sig i den sitsen, va med om samma sak nästan, mina så kallade kompisar, vi brukade ha film kvällar hos någon av dom, sen tjatade dom på mig att jag skulle fixa en filmkväll, mina föräldrar hyrde filmer och köpte special mat till tacosen bara för dom va veggisar och flera kilo godis, sen plötsligt blev alla förkylda, varenda en av dom.. Sen fick jag höra att filmerna mina föräldrar hade hyrt av jätte tråkiga.. Dessa va inte mina vänner efter detta, dom rök direkt från mina kompislistor på vad jag nu använde för chatt program på den tiden.
Kände mig så himla utstött, jag tycker du har all rätt i världen att känna dig nere efter en sådan händelse.
kramar! Hoppas du mår bättre. 🌺

Annons:
[T-Johan]
2015-11-19 21:44
#7

#1 Inlägget hör hemma här. Sofisen alla människor har inte känsla för "socialt ansvar". Inte ens en sambo behöver ha de. Trots att man lever ihop. Tyvärr måste man inse att dom man såg som sina vänner saknar socialt ansvar. Människor med socialt ansvar är rädd om dig och dina känslor. Ja vist tänker du………men hur många vänner har man då? Många av oss på Ensamhet sätter ribban högt och vi känner oss ensamma som en konsekvens av de. Om man inte sätter ribban högt, då kommer man nog känna sig utnyttjad. Eller så försöker man intala sig själv att så farligt är det inte. .

[Devya]
2015-11-20 08:46
#8

Det bästa är nog för ts att fråga dessa människor om vad som hände. Vi har ju alla ett par nära vänner och sen mer eller mindre ett par "bekanta". 

Hur känns det nu ts ?

[Tuulikki]
2015-11-20 10:18
#9

Vad skönt att ni förstår, då känner man sig inte lika löjlig. Jag är en känslig person och blir ledsen över sånt här, så jag förstår att t.ex min sambo inte tar det på så stort allvar. Men för mig ÄR det en big deal. 

Jag har frågat dem vad som är fel men får inget svar. Vet inte om det är dåligt mellan dem just nu för de har slutat umgås i skolan tydligen (min sambo går i skolan med dem, jag gör inte det så kan inte säga något själv). Alltså kanske det inte beror på mig, men det känns inte så kul att de inte kan bita ihop för min skull. Å andra sidan skulle det inte vara så kul om alla kom på festen och det blev kass stämning..

Nä jag vet faktiskt inte hur jag känner. Tycker det känns väldigt trist och jag tar åt mig.

[T-Johan]
2015-11-20 21:01
#10

Ja du är förbaskat ärlig Sofia. Det är ju en sak som gör att vi uppskattar Dig här på Ensamhet. Tyvärr är vi lite oförmögna att rent handgripligen bistå Dig. Att Du är känslig ska Du inte se som en svaghet, något som ligger Dig till last. Det som är helt avgörande är den sociala miljö Du väljer att vara i. Du gör det bra och vi uppskattar Dig mycket.

scirocco
2015-11-25 21:35
#11

Ta det lungt dom har säkert nått som pågår i deras liv som inte har nått med dig att göra alls. Att dom vill inte prata om saken har säkert ingenting med dig att göra heller, dom väljer att prata om det när dom är redo. Jag tror inte dom sårar dig med vilja.

Denna kommentar har tagits bort.
Gerbil2
2015-11-26 16:34
#13

Du kanske kan fråga varför dem har ändrat sig om "allt". Då kan du iallafall få veta varför dem inte vill längre :|

Annons:
[Tuulikki]
2015-11-26 19:22
#14

Jag har fått reda på att det inte är bra mellan dem just nu. Det ger ju mig svar på varför de inte vill komma på fest längre men jag tycker fortfarande det är trist att de inte vill fira med mig.

Det blir som det blir. Man fyller ju ändå en gång per år.

Upp till toppen
Annons: