Annons:
Etikettensamhet
Läst 1312 ggr
Corneliaaa9000
2015-11-11 23:01

jobb

Jag känner en viss ensamhet på mitt jobb. Jag kommer bra överens med alla, pratar med alla och kan rent professionellt jobba med alla. Men jag känner mig utanför. Jag fyllde 30 förra året och ingen la ihop till någon present till mig. Jag är verkligen ingen som kräver att man ska ge mig något men eftersom alla andra som fyllt jämnt fått något så blev jag lite besviken… fick nyligen reda på att det skulle vara afterwork nu till helgen. Hörde det när två av mina kollegor stod och pratade vid kopiatorn. Ingen som helst antydan till att fråga mig Heller fast att jag var ca 3 meter där ifrån. Fick frågan sen om jag ville hänga på men egentligen hade de redan bokat bord för det antal "som anmält sig" fast att det aldrig kommit ut någon anmälan… vad ska man göra? Det är inte lönt att prata med chefen. Han är aldrig på plats ändå… Mvh mig

Annons:
KimE
2015-11-12 21:49
#1

Jag har aldrig varit med om att man lägger gemensamt till en 30års födelsedag det brukar vara till 50 och 60åringar man gör det. Prova att gå på en afterwork med dem även om du inte blev medbjuden från början det kan gå att bli med i gänget om du visar att du vill det.

-Aida-
2015-11-12 22:06
#2

du kanske kan fråga om dina kollegor känner för att gå på restaurang eller nåt liknande, liksom ta steget in i gruppen.
Dom frågade iallafall dig sen om du ville följa med, de betyder ju iallafall att dom ser dig och tänker på dig.

[T-Johan]
2015-11-13 19:39
#3

Problemet är att man ofta "bara" har arbetskamrater som sin socialaorkesteryta. Det som behövs är en bredare vänkrets. Bostafsföreningen, spela i orkester, ara med i en iidrottsförening, föreningen smalspåret. Det tar lite tid att bygga sociala strukturer utanför arbetet. Men det är värt all ansträngning. Man upptäcker helt plötsligt att man "skiter" i vad jobbakompisarma tycker o tänker.

Upp till toppen
Annons: