TRÄFFPUNKTEN

Ensamhet

2015-10-06 20:31 #0 av: Sandraaaa

Någon där ute i världen som känner samma känsla som mig?
ENSAMHET

Den där känslan när man inte har någon, ingen att skriva till, inga vänner eller få vänner, ingen familj, ett jobb man egentligen inte trivs med men gör det för pengarna för att kunna försörja sig själv.

När man får upp tankar som "om det händer mig något nu kommer ingen veta om detta fören om kanske några dagar eller t.o.m dagar. När man tänker "sätter Jag mig ute i parken nu med onyktra människor och gör som dom kommer Jag igalefall ha någon att prata med, även fast de kanske slutar dåligt sen är de bättre än denna känslan.

När dom ber dig på jobbet "skriv upp en anhörig här som vi kan ringa om det händer dig något" och du känner ångesten inombords vem ska Jag skriva, ska Jag bara skriva något namn och nummer, jag har ju ingen.

Den här känslan gör ont fruktansvärt ont och det är nog just den här känslan som gör att vi börjar med dåliga saker.
Finns det någon därute som känner denna känslan?

Anmäl
2015-10-06 21:19 #1 av: Jag32

Tja pma mig

Anmäl
2015-10-06 21:31 #2 av: fiafia89

Hur kommer det sig att du inte har någon alls? Har du ingen familj/släkt alls du har kontakt med? :(  Låter inge vidare hörru :/

Anmäl
2015-10-07 22:33 #3 av: Record

TS, Det är med omtanke om dig, som jobbet vill ha någon anhörig, acceptera detta med att be dem ringa dig om du inte kommer dit, alternativet kan vara en granne i huset du bor som kan vara observant. Eller vänd på hela kakan och kontakta jobbet när du känner dig dålig. Lycka till ! Tummen upp

Anmäl
2015-10-10 06:14 #4 av: Sam85

Hejsan sandra känner väldigt likt hur du beskriver, vill gärna prata o skapa riktig vänskap, inte bara online. jag bor i skåne.

Anmäl
2015-10-10 21:04 #5 av: [Garntroll]

Ensamhet vet jag vad det är. Lider av den nu. Gör liksom så sabla ont.

Sajtvärd för Pelargoner och Motionspepp

Anmäl
2015-10-14 12:07 #6 av: Vainio88

Hej!
Jag tror jag förstår vad du menar! För mig känns som man fastnat i ensamheten, och att man inte duger för någon. Man kommer hem glor ut genom fönstret känner sig eländig för att nästa dag åka tillbaka till ett jobb där man är precis lika ensam och eländig. Vill du skriva av dig får du gärna skriva till mig.

Anmäl
2015-10-17 07:20 #7 av: scirocco

Varje dag känner jag likadant, parken bra ide. Jag brukar gå omkring på stora affärer, att se att man inte är ensam i världen hjälper lite. Kan även gå på krogen och sitta i ett hörn och bara lyssna på allt prat runt omkring, men det gör att man känner sig mer ensam i bland.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.