Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1418 ggr
Zyperior
2015-07-13 23:54

Söker ni vänner och aktiviteter i GBG

Är medlem i en grupp på Facebook. Vi är ca 100 medlemmar sist jag kollade. De flesta bor i Gbg men kravet för att få vara med är att man ska ha någon koppling till Gbg, så att man är där ibland och har möjlighet att vara aktiv någon gång. Anledningen till det är för att det ska vara fokuserat och en enhetlig gemenskap i gruppen.

Hur som helst, vi har hittat på grejer nästan varje helg i flera månader nu. Jag har varit med på många och träffat mycket trevligt nytt folk. Även blivit ganska bra vän med han som startade gruppen.

Den riktar sig till alla över 18 men de jag sett som är med är huvudsakligen mellan 20 och 35. 

Aktiviteterna varierar. Ofta är det utgång, oftast pubar, inte klubbar.
Spela biljard, bowla, frisbeegolf, fika, bio, spelkvällar och annat. Vi har firat midsommar. Några har vad jag förstått det börjat cykla ihop. Några har bildat ett band och de letar säkert efter fler folk. Det är en stängd grupp och alla medlemskap måste godkännas av admin, men hör av er till mig om ni tycker det låter intressant så kan jag säkert fixa in er. (Obs, man måste såklart vara medlem på Facebook för att kunna vara med).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zyperior
2015-07-14 00:33
#1

Kan tillägga att vi inte är 100 pers vid varje aktivitet såklart. Det mesta vi varit när jag varit med är 10 pers och det va på midsommar.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

n00bArtWork
2015-07-14 09:24
#2

Åh va härligt, undrar om det finns en sådan grupp för sthlm?!

lilleman68
2015-07-14 12:10
#3

Låter kul, vill väldigt gärna komma i kontakt med den gruppen :)

Zyperior
2015-07-14 20:12
#4

#3 Det ska vi nog kunna ordna. Skicka ett PM vad du heter, så jag kan hitta dig på facebook, så kan jag bjuda in dig till gruppen.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Zyperior
2015-07-14 20:17
#5

#2 Själv flyttar jag snart ifrån GBG-trakten och tänkte eventuellt starta en likadan grupp i Linköping dit jag ska. Det hade varit kul med liknande grupper i flera städer och att grupperna har kontakt sinsemellan. Om man sedan åker och besöker städerna så finns det alltid ett gäng att hänga med på helgen.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

indra-bus
2015-07-15 15:34
#6

Vilket bra tips.👍

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
LIMOUSIN
2015-07-15 22:02
#7

Hade gärna med fått kontakt med den gruppen. :)

Zyperior
2015-07-15 23:43
#8

#7 Som jag skrev i #4. Skicka ett PM till mig här så jag kan hitta dig på facebook, så kan jag fixa en inbjudan.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Tuulikki]
2015-07-16 08:37
#9

Vad roligt initiativ! Själv bor jag ganska nära Göteborg men jag är aldrig där. För mycket folk och jag har dåligt lokalsinne, vill inte vimsa bort mig😂

Upp till toppen
Annons: