Annons:
Etiketthälsningar
Läst 2839 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-10 17:29

Varför skriver vissa sitt namn efter allt?

Varför skriver vissa sitt namn efter allt dem skriver?

typ "Hej vad gör du? hälsningar jenny"

och så svarar man "Inget speciellt, själv?"

"Tittar på tv, hälsningar jenny"

jag förstår inte varför vissa vill hälsa med sitt namn i varenda mening, jag har inte glömt det förra gången dem skrev det. Någon som vet?

Annons:
Florrpan
2015-07-10 17:31
#1

I mail brukar jag göra det när man skriver något seriöst till företag mm, men inte i vanligt chattande eller på forum.

Är skitstörande, ja! ^^

MVH
Fredrik

*~HamsterHamster~*
2015-07-10 17:31
#2

Hon vill inte glömma av vem hon själv är^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Tuulikki]
2015-07-10 17:38
#3

Håller med #1

crimson
2015-07-10 18:00
#4

Tror det kan vara telefonen som sätter dit namnet, finns någon inställning man kan fixa med så det blir typ en signatur. Det gör det inte mindre irriterande för det, dock

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[HelwardMann]
2015-07-10 18:05
#5

De kanske lägger in en automatisk signatur. Det går att göra nästan överallt numera, även i de flesta SMS-appar. Och ofta läggs det till när man klickar på Sänd, så att man själv inte ens ser det. Om man exempelvis lägger in "Hälsningar Jenny", som i ditt exempel, så kan det bli att man själv bara ser "Hej, vad gör du?" i displayen.

Själv använder jag automatisk signatur i e-post, men aldrig i SMS/MMS. Skickar jag SMS/MMS till någon som inte redan har mitt nummer, skriver jag mitt förnamn, eller vid behov både för- och efternamn, i slutet av messet.

[Zachapacka]
2015-07-10 18:06
#6

Det kan vara så att mobilen eller datorn lägger in "hälsningar Jenny" automatiskt😎

Annons:
Honestyisdead
2015-07-11 00:52
#7

Varför är du ts anonym? Detta är ju knappast en känslig tråd. Är väldigt trist.

[Jerry Tyfting]
2015-07-11 16:58
#8

Så vitt jag förstår det så använder de flesta en: "avatars" namn här. Jag tror det är en rädsla för att våga visa vem man är.

Honestyisdead
2015-07-11 20:12
#9

#8 Man använder nick ja.

[Tuulikki]
2015-07-11 21:05
#10

#8 Det handlar inte om att man inte vågar blotta sig för hela nätet, det är smart att inte berätta allt om sig själv med namn och så. Jag tycker det är bra att man inte hänger ut sig själv för mycket.

[Jerry Tyfting]
2015-07-12 10:36
#11

Om alla var öppna och ärliga så skulle man snart se att det är rädsla som styr. Vad är det värsta som kan hända? Och varför skulle det vara så dåligt att dela med sej av allt? Jag är rädd och behöver mänsklig närkontakt…se jag lever fortfarande.

[Tuulikki]
2015-07-12 12:39
#12

#11 Jag till exempel har blivit stalkad. Inte så kul. Gamla gubbar skriver till mig på kik, och det är knappast trevliga barnvänliga saker de skriver. Så man har all rätt att vara anonym utan att bli kallad rädd, man är smart.

Honestyisdead
2015-07-12 12:42
#13

#11 Mordhot, stalking mm.

Annons:
[Jerry Tyfting]
2015-07-12 12:55
#14

Sofisen Jag förstår känslan av när ingen respekterar ens egen existens. Du har all rätt att vara anonym men det du beskriver är att gubbarna har deras bekymmer men det är deras liv inte ditt.  Det är ok att vara rädd, vi svenskar försöker alltid visa vår "starka" sida men vi döljer oftast en massa nedtryckta känslor som vi inte vill veta av. Så istället så vill vi ge världen en fasad som visar att vi är starka, vi är snälla och trevliga, eller till och med smarta.

[Tuulikki]
2015-07-12 13:16
#15

#14 Jag lägger ner diskussionen för vi har helt olika åsikter och jag håller inte med dig för fem öre, förstår inte ens ditt resonemang.

Honestyisdead
2015-07-12 13:21
#16

#14 Var snackar du om? Om man blir förföljd rör det ens liv extremt mycket och inte bara förföljarens.

Och vet du vad? Vi är faktiskt många som ÄR just snälla, trevliga och smarta. Att du har en fasad säger inget om andra.

annia1
2015-07-12 22:34
#17

Jerry Tyfting jag undrar om du vet vad stalking faktiskt innebär. 

Du kan ju titta på några avsnitt av den programserie som gick på tv3 här förut. Serien hette stalkers. (det är tyvärr bara några få på den sidan, men kanske går att hitta de andra på you tube) Och det är inte bara personer man känner som kan börja med stalking utan det kan vara helt okända som sett en på nätet. Och stalking kan faktiskt i värsta fall leda till att den som blir stalkad  blir mördad. 

Så att vara anonym på nätet är för många (inkl mig) ett måste.

.

[HelwardMann]
2015-07-12 23:32
#18

Jerry Tyfting För en del kanske det handlar om rädsla, och ibland kan rädslan vara befogad; till exempel tycker jag att någon som blivit utsatt för hot eller våld har anledning att vara både misstänksam och rädd. Många kanske låter misstänksamheten och rädslan ta över sina liv, och då blir det begränsande.

För mig handlar dock inte mitt val att vara anonym om rädsla, utan om att kunna välja. Jag går inte på stan med mitt telefonnummer, min adress eller ens mitt namn tatuerat i pannan eller tryckt på min t-shirt. Jag väljer vem jag presenterar mig för. Att jag väljer bort någon, behöver inte betyda (men visst kan det göra det) att jag är rädd för den personen; oftast beror det på att jag saknar intresse. Av samma anledning väljer jag att ha ett fingerat namn här och på de flesta andra ställen där jag figurerar på nätet.

[Jerry Tyfting]
2015-07-13 17:49
#19

annia1 Jag vet vad stalking innebär, men du kan ju inte kontrollera andra människor. Så istället ha kontroll över hur man själv mår och känner. Och att bara vara rädd hjälper inte situationen. Att gömma sej för resten av sitt liv låter inte hälsosamt heller.  Jag förstå varför man väljer att vara anonym, men att ha fokus på bara såna dåliga saker kommer bara att få en att fortsätta att vara rädd.

HelwardMann Jag förstår. Jag säger inte att man behöver dela med sej av telefon och namn på så sätt, men att man kan dela med sej av hur man känner sej, sitt mående. Igen inte gå åt på gatan och skrika hur man mår men att man åtminstånde vågar erkänna hur man känner sej. Vi alla kan känna saker, det handlar bara om hur medveten man är om sej själv och hur man känner.

Honestyisdead
2015-07-13 18:16
#20

#19 Du skriver ju om något som ingen påstått. Förstår inte alls dina inlägg eller vad de har med saken att göra.

Ingen har sagt att de fokuserar enbart på negativa saker. Ingen har sagt att de inte vågar erkänna hur de mår. Ingen har sagt att man inte ska dela med sig av hur man känner sig. Det sker ju hela tiden på forum.

Annons:
[Jerry Tyfting]
2015-07-13 18:37
#21

Hera Så hur många vågar erkänna att de verkligen är rädda, ensamma och kan dela med sej av sitt liv? Du har rätt dock, ingen har påstått det jag säger för att ingen ser saker och ting från nån annan sida än bara stalking, mord, brott, ensamhet och våldtäkt. Såna saker känns bortom vår kontroll när vi väl känner oss som värst. Jag vet den känslan, se bara på nyheterna och de visar mestadels krig, stöld, mord och en massa negativa saker. Eller visar de en positiv sida där nånstans? De flesta har blivit inlärda att saker och ting är bara så här och att vi inte kan göra nåt åt det.

Så skit i allt sånt och fokusera bara på det som känns skönt att fokusera på. Eller vill alla bli våldtagna?

Honestyisdead
2015-07-13 18:45
#22

#21 Ingen har Heller påstått att de bara ser negativa saker.

Det är ju bara att kolla här inne. Många erkänner sig ensamma.

Sedan ser jag inget negativt med att vara realist. Man är bara dum om man blundar för verkligheten.

[Jerry Tyfting]
2015-07-13 19:03
#23

Hera Självklart detta är ett sånt forum. Men ensamhet kan tolkas olika från person till person. Vi alla människor ser bara verkligheten från våra egna ögon, det finns ingen som kan säga hur världen "ska" se ut för någon annan. Att säga att världen bara ser ut så här kan begränsa hur man ser saker och ting. Jag skulle föredra att fokusera på en värld som vill bry sej om ens egna och andras välmående, om fler hade detta fokus så skulle allt mycket mindre negativa saker hända. Men nu vill vi ju inte många erkänna att vi verkligen känner oss rädda eller bara behöver få en kram ens (i min egen tro) så vi håller uppe en "mask" som säger: jag är inte rädd, jag är snäll och trevlig. Jo visst bara försök att vara trevlig när du innerst inne bara vill gråta.

[T-Johan]
2015-07-13 19:12
#24

Här på Ensamhet är det ett klart + om Du är anonym. Då kan vi känna oss fria att skriva precis som det är utan att mörka något. Och det är till allas fördel. Ni har berört det tidigare i tråden, men det kan nog inte nog understrykas; på webben är man anonym! Om ni inte visste det tidigare så kollar myndigheter och arbetsgivare på webben!

annia1
2015-07-13 20:44
#25

Jerry du har inte varit medlem på iFokus så länge så du kanske inte hunnit utforska iFokus än. Här på iFokus skulle jag tro att runt 95% har ett anonymt nick och dom delar med sig av allt möjligt ur sina liv. 

Jag tror faktiskt att många delar med sig mer av sina liv tack vare att de har ett anonymt nick, för inte många som vill skriva om tex vissa sjukdomar eller relationsproblem eller sex eller att dom blivit misshandlade om dom hade sitt riktiga namn. 

Om du kikar längst ner på sidan så finns det massvis med sajter. Gå in och läs på några så får du se att man delar med sig av massvis ur sitt liv fast man har ett anonymt nick. Och ja du kan skriva på alla dessa sajter med samma nick. Enda sajten du inte får skriva på är barnens och det är för att på den sajten är det bara barn upp till 16 år som är tillåtna att skriva på.

Sen är det så att man uppmanas från alla håll att vara försiktig med att lämna ut privata uppgifter om sig själv. För tyvärr så använder även kriminella uppgifterna, tex så har ju inbrottstjuvar börjat kika på tex facebook att när folk skriver att dom ska vara bortrest så passar tjuven på. Så man ska vara försiktig, men det är alltid upp till var och en hur den gör.

.

Zyperior
2015-07-14 00:17
#26

Jerry. Ditt resonemang är väldigt underligt. Det låter som att det vore fritt fram att t.ex. lägga ut sitt mobilnummer på nätet och tro att man sedan skulle få gå ostört genom livet och låtsas som att det regnar när det ringer och smsar från massa perversa idioter. Du pratar om rädslan som en fobi, det vill säga en rädsla för något man egentligen inte behöver vara rädd för. Som något man kan vänja sig vid och överkomma. Men det är ju inte den typen av rädsla. Det är riktig rädsla. Typ som att du har ett vapen riktat mot skallen och en galning som håller i det. Det finns hur mycket fall som helst där personer råkat illa ut på grund av förföljelser på nätet.
Ingen vill gå och vara rädd, och då är det ju smartast att undvika dessa förföljelser där risken finns. Det bästa sättet att göra detta är att vara så anonym det går.

Sen oavsett hur mycket du än önskar att världen va på ett sätt, så kommer den aldrig bli precis som du vill. Jag skulle säga att den idag är ganska långt ifrån det du önskar att den va, tyvärr. Jag önskar också att världen va ett bättre ställe, men man kan inte leva i en önskevärld. Man måste anpassa sig till verkligheten.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

VildaVittra
2015-07-14 00:31
#27

#11 Utöver att jag blivit hotad vid flera tillfällen, så är jag anonym pga mina djur. Jag föder nämligen upp djur till slakt och vill kunna sprida information om hur viktigt det är att köpa produkter från glada djur.

Nu för tiden är det tyvärr så att militanta veganer hittar sina offer på nätet och stjäl deras djur. För köttindustristorleken på uppfödning har blivit för bra på att försvara sina djur, så nu går dom på oss småhållare som inte har råd med hönsgårdarnas Fort Knox.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Jerry Tyfting]
2015-07-14 15:23
#28

Zyperior  "Måste anpassa sig till verkligheten"? Det verkar vara en populär term, vem är det som säger att du "måste" anpassa dig? Jag föredrar en verklighet som jag själv kan bestämma (nej inte som en världs härskare) utan att någon säger vad jag ska eller måste tro på. Om man fick välja vad som skulle kännas skönt att tro på skulle inte det kännas bättre att fokusera på en mer fridfylld omgivning än en omgivning fylld av människor och händelser som påverkar en negativt?

Detta är vad jag tror på och försöker leva efter. Jag har blivit mycket bättre behandlad efter att jag har ändrat min tro. Den förändringen sker fortfarande, blir bättre och bättre. Vi alla har makten att välja våran fokus, ingen kan ta den makten från oss…INGEN.

crimson
2015-07-14 18:03
#29

Jag förstår inte hur något av det du skriver, Jerry, är relevant till tråden.

Om du nu vill disskutera med dina halvtäta argument så är det fine, men var snäll och skapa en egen tråd. :)

"Time flies like an arrow, and fruit flies like a banana"

[T-Johan]
2015-07-14 18:15
#30

Rättsvårdande myndigheter, typ polis, har gett oss anvisningar om hur vi ska bete oss på webben. Det är ett skydd föross att följa myndigheternas anvisningar. Om Jerry inta har samma verklighets uppfattning som våra myndigheter är det mer synd om honom. Om det är så att någon är tveksam kring detta är mitt förslag; googla på "Jerry Tyfting". Resultatet talar sitt eget språk.

Zyperior
2015-07-14 20:09
#31

#28 Fine, ingen kan tvinga dig till någonting. Men.. 
Den dagen du får betala för din blåögdhet tycker inte jag synd om dig. Skyll dig själv när skiten brakar samman.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[T-Johan]
2015-07-15 08:05
#32

Ja, nu ska vi inte önska pest och kolera över Jerry. Vi gör alla oss skyldiga till lite "feltänk" lite nu och då. Men för allas bästa, använd ett "nick" här på Ensamhet. Känner någon för att avsluta det dom skrivit men en hälsnings fras, så tackar vi för artigheten.

Anonym
Anonym
2015-07-15 15:33
#33

jerrry har nu raderat sitt konto?? hm.

*~HamsterHamster~*
2015-07-15 16:42
#34

#33 That makes no sense, iallafall inte jämfört med det han skrivit …

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
Anonym
Anonym
2015-07-15 17:06
#35

#34 aha ok, men han har raderat sitt konto. testa och klicka på hans namn då blir det (error)  och dessutom alla raderade konton får [sånt här tecken runt namnet] elr hur menar du?

[HelwardMann]
2015-07-15 18:54
#36

#33 Det där känns som en äkta rage quit.

*~HamsterHamster~*
2015-07-15 19:26
#37

#35 förlåt det var inte så jag menade, Jag menade att han skrivit att man inte ska vara rädd och att man ska visa sig utan att vara rädd. Det han gjort passar inte ihop med det han skrivit menar jag.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Upp till toppen
Annons: