Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1620 ggr
a1a1a1a
5/25/15, 10:32 PM

Vilket hade ni valt?

Om ni hade fått välja mellan att ha kompisar som är roliga att vara med men som kan vara taskiga eller kompisar som kan vara lite tråkigare att vara med men som ändå kan vara snälla, vilken hade ni valt?

Annons:
BlackandBlue
5/25/15, 10:34 PM
#1

Ärliga vänner framför allt ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Jess89
5/26/15, 11:18 AM
#2

Snälla kompisar. Ser ingen anledning till att umgås med människor som är taskiga även att man har roligt med dem.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Mandusius
5/26/15, 8:27 PM
#3

Ärliga vänner som är snälla :) 

Man ska inte behöva må dåligt i vänners närhet^^'

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Tuulikki]
5/26/15, 9:55 PM
#4

Ärliga, godhjärtade snälla kompisar :) och det blir inte roligare än man gör sig haha ^^ du får väl tagga igång dem :D

VästkustFia
5/28/15, 12:33 AM
#5

Beror på vad man menar med taskig. En del människor har ju häftigt humör och kan häva ur sig riktiga grodor i stundens hetta men är det en kompis man känner väl och har roligt med annars så vet man att de egentligen inte menar det. Då tycker jag det är lätt att ha överseende. Det är en helt annan sak om man märker att en person medvetet går omkring och talar illa om en - men då anser jag inte att det är en kompis längre.

Tycker också det är trevligt att umgås med alla sorters människor med olika temperament och intressen så jag tycker sällan eller aldrig att någon är tråkig.

Kajsami
6/4/15, 8:04 PM
#6

Jag vill ha och har både ock. Ibland vill jag ut och festa och då försöker jag få med dem jag inte helt kan lita på, men som jag kan ha riktigt roligt med ibland. Och ja, då får man bortse från att de ibland beter sig taskigt. Och ibland känner jag för lite lugnare aktiviteter där man får prata av sig lite med lite mer "tråkiga" kompisar men som man vet bryr sig. 

Tråkiga kompisar är de som är ganska tystlåtna och där det mest är jag som får hålla låda och där kommunikationen nästan blir som en intervju och som inte är humoristiska och som har lite mer lugnare aktiviteter. Och dessa vänner är de som kan lyssna och som är pålitliga.  

Så jag vill ha båda, beroende på humör. Om man vet att någon kan vara opålitlig så vet man iallafall vad man ger sig in på och ha det med i beräkningen om man ändå vill ha lite skoj.

Annons:
[T-Johan]
6/4/15, 9:30 PM
#7

Nä för tusan, inga "taskiga kompisar". Taskighet är brist på medkänsla, empati och så vidare. Dålig social kompetens säger man i akademiska kretsar. Socialt kompetenta människor respekterar och vårdar andra människors känslor. That's it!

Kajsami
6/5/15, 8:40 PM
#8

Men vad lägger ni in i "taskiga"? Kan ju betyda så mycket. Alla kan säkert uppfattas som taskiga ibland. Och det finns ju olika grader av taskighet. Exempel från mig:

En gammal barndomskompis som inte ville hälsa på mig när vi sågs på stan om hon hade sina kompisar eller pojkvän med sig, då jag inte var "cool" nog för att hon skulle vilja kännas vid mig. Men sen kunde hon ringa och ville träffas. Den "vänskapsrelationen" avbröt jag. Duger jag inte ens att hälsa på får det vara.

En bekantkompis som när jag frågade om hon hon ville hitta på nåt en helg för några år sen och som inte svarade på det (frågade via facebook) men som jag senare fick se bilder på när hon var med några andra istället. Och några till opålitligheter.  Men detta kunde jag ta på något vis, dels då jag tyckte det inte var lika allvarligt som kompisen som inte ville hälsa på mig på stan, dels också då hon annars kan vara trevlig och rolig att umgås med ibland. Men då  vet jag ju också var jag har henne så att säga.

Upp till toppen
Annons: