Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1391 ggr
Anonym
Anonym
5/9/15, 2:02 PM

Äcklad av sex

La in detta under off topic. Ville kommentera anonymt o hittade bara detta forum.

Jag äcklas av sex, jag är gift sen några år tillbaks och jag och min man hade vårt första år tillsammans ett ganska ok sexliv.

Sen nu när det börjat gå längre tid så gillar jag det inte, det känns äckligt. Att han kommer in i mig , känslan och allt. Jag blir arg på han och kan till och med säga något dumt. Jag äcklas faktiskt.

Jag klarar inte av att ha sex med han längre, vi har inget sexuellt liv. Jag vet inte hur en relation står utan sexuellt umgänge. Har någon haft något liknande problem?

Annons:
Lia
5/9/15, 2:07 PM
#1

Det är inte så att ni har andra problem också? Att ni två kanske inte har det så bra just nu? Att det är det som stör sexlusten?

papa-bear
5/9/15, 2:09 PM
#2

har du funderat på varför du äcklas av det? något som hänt i ert förhållande eller något som dykt upp från tidigare som gör att du tycker så här?

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:09 PM
#3

#1 Jo alltså, vi har haft lite problem i relationen. Kan ju vända på det hela, han har inte heller haft någon vidare sexlust men ibland när han väl har det vill jag bara få iväg honom jag vill inte släppa honom för nära det känns för intimt.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:10 PM
#4

#2 Det kan stämma, kanske är det något psykologiskt. Svårt att veta!

Myrra
5/9/15, 2:14 PM
#5

Hur kan du tycka att det känns FÖR intimt, du är ju för sjutton gift med karln!?

Tappa sexlusten kan ju alla göra men att du äcklas av sex verkar ju vara snäppet värre, kanske du skulle behöva gå och prata med någon pyskolog om detta?🌺

papa-bear
5/9/15, 2:17 PM
#6

när jag läser dina svar till lia och mig, funderar jag på  vad det var som gjorde att ni gifte er, det känns ju inte som att det var ett kärleksfullt giftermål.

Annons:
Maria
5/9/15, 2:19 PM
#7

Hur upplever din man situationen?  Har ni pratat om hur du känner? Kan ni kommunicera om allt?

Ser du en framtid tillsammans så vore kanske samtalsterapi ihop något att satsa på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:25 PM
#8

#5 Aa jag är gift med honom, är jag skyldig honom sex för det?

Det kanske bara är en dipp i min sexlust, vi har ju haft mycket sexuellt umgänge vårt första år tillsammans. och som sagt han har inte heller världens sexlust. Och nej att snacka med en psykolog om allt behövs inte.

#6 Nej nu tycker jag att du faktiskt inte förstår, vi har alltid vart jättekära och VI ÄR KÄRA vi älskar varandra löjligt mycket. Sex är inte allt, jag äcklas av sex just nu ja det gör jag och min man har inte så stor sexlust heller.

Vad det beror på jag vet inte, men inte brist på kärlek i varjefall.

#7 Vet inte riktigt har inte pratat med han,

Myrra
5/9/15, 2:31 PM
#9

#8 Nej du är inte "skyldig" honom sex, men när du säger att det känns för intimt så börjar man ju fundera, ni är ju trots allt gifta och inget borde kännas för intimt med den man delar sitt liv med. Men det är ju bara min uppfattning.

Och känner du inte för att prata med någon psykolog om detta så får du försöka lösa detta på något annat vis, om du ens vill lösa detta….

Maria
5/9/15, 2:33 PM
#10

#8 Du menar att du äcklas av sex med din sambo och ni har inte pratat om detta? 

Det är ju A och O i ett förhållande att man kan kommunicera med varandra framförallt när det gäller sådana här saker som på sikt med all säkerhet kommer att påverka ert förhållande negativt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:34 PM
#11

#9 Ja det känns för intimt just nu. Betyder inte att det kan ändra sig…

Gällande att INGET borde känns för intimt med den man är gift med är verkligen din uppfattning, man är ändå alltid sin egen person. Och vi delar verkligen allt, just nu klarar jag bara inte sex.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:35 PM
#12

#10 Ååh nu vet du helt plötsligt att jag inte kommunicerar alls med honom, han är ingen sån som gillar att diskutera direkt… därför mer därför har vi inte snackat om det.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:40 PM
#13

jag lämnar tråden nu, orkar inte diskutera mer.

Kommer ej läsa mer här. så skriver ni något läser jag det ej.

Inget illa menat till er, detta var för känsligt ämne för mig borde inte startat tråden.

Annons:
Myrra
5/9/15, 2:41 PM
#14

#12 Vet inte om jag avläser dig fel, men det känns lite som du har "taggarna utåt" när du svarar i tråden. Tänk på att vi försöker hjälpa dig. Och har jag fel så ber jag om ursäkt direkt!🌺

Maria
5/9/15, 2:43 PM
#15

Jag menar heller inget illa utan är snarare förvånad över hur man kan leva ihop och inte kunna prata med varandra om sitt eget förhållande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:46 PM
#16

#15 Seriöst….

VI PRATAR OM ALLT, precis allt. Vi har också pratat om detta men inte i längre utsträckning pga Min man inte gillar att DISKUTERA med mig..
OKEJ SLUTA NU.

ja jag blir faktiskt arg, och jag har taggarna utåt.

Nu lämnar jag tråden!!! hejdå.

Maria
5/9/15, 2:49 PM
#17

#16 Du hade ju redan lämnat tråden😉

Uppenbarligen pratar ni inte om allt, då hade du väl knappast startat denna tråd. För att komma tillrätta med sådana här problem så måste man ju börja med att prata om dem och det är inget illa ment utan snarare ett förslag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Myrra
5/9/15, 2:54 PM
#18

#16 Oj vad du tar i, kanske därför din man INTE vill diskutera med dig, av den enkla anledningen att du blir fly förbannad och inte klarar av att lyssna.

Nej ett gott råd till dig : Andas djupt, räkna till 10 och tagga ner, jisses människa!

Lia
5/9/15, 2:57 PM
#19

Jag är asexuell och känner extremt sällan sexlust, men det har alltid varit så för mig, det är inget nytt. Jag mår också dåligt av sex, men det finns andra grejer jag kan göra 🙂 Tänkte om det var nåt sånt?

Anonym
Anonym
5/9/15, 2:59 PM
#20

Jag fortsätter här ändå 😃

Jag vill bara påpeka en liten sak ;)

Ni KÄNNER INTE MIG!!!!!

alltså ahhahahahahah sitter o skrattar här borta…xD

ni tar hela denna tråden jätteseriöst, den VAR INTE ENS SERIÖS… 

jag är inte ens gift… jag bara trollade här. ^^

lol .. ta bort den eller något orkar inte ens.

Annons:
Myrra
5/9/15, 3:00 PM
#21

#20 Gud va moget….😴

Lia
5/9/15, 3:01 PM
#22

Förstår varför anonymfunktionen försvinner överallt 👍

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:02 PM
#23

#21 nä kanske inte moget men har man tråkigt så har man, men ni som kommenterar här är inte heller relationsexperter o ni kommenterar ofta som ni försöker vara det :)

Myrra
5/9/15, 3:03 PM
#24

#23 Och du beter dig som ett rövhål….

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:03 PM
#25

#24 Tack för komplimangen, kanske. Jag vill inte ens bråka här. Och det du skrev var inte så schyst?

Orka gå över gränsen.

Myrra
5/9/15, 3:05 PM
#26

#25 Du den bjuder jag på, slit den med hälsan.

Är du så schyst själv?

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:06 PM
#27

#26 Nä jag är inte så schyst, men jag säger iaf att jag inte vill bråka längre. Så varför tar ingen bort tråden? …

Men att kalla någon för rövhål är fortfarande inget moget

Annons:
Maria
5/9/15, 3:07 PM
#28

#20 Så roligt att vi har lyckats underhålla dig på din tillsynes innehållslösa lördag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Myrra
5/9/15, 3:08 PM
#29

Jag har inte kallat dig för rövhål, LÄS ordentligt!

Jag skev att du beter dig som ett! Det är skillnad…. SUCK!

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:08 PM
#30

#28 Japp.. fast det är faktiskt ganska tråkigt nu… ändå ;)

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:09 PM
#31

#29 Ungefär samma sak, hur beter sig ett rövhål? jag är nyfiken….

såvitt jag vet kan inte en hel människa vara ett rövhål.. men what do i know

Myrra
5/9/15, 3:16 PM
#32

#31 Ja du, om du inte vet det så får jag väl förklara det för dig.

Rövhål brukar för det mesta snacka skit och det sammanfattar väl det du pysslar med, eller?

Men du lägg ner nu och gå ut och ta dig lite frisk luft så ska du se att du säkert kommer på något roligt utomhus, som att leka i sandlådan….

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:18 PM
#33

#32 Nu får du faktiskt lägga av med din mobbning, det är inte ok alls… 

Är du bättre själv nu tycker du?

Myrra
5/9/15, 3:20 PM
#34

#33 Mobbing? Du bad ju själv om en förklaring och det fick du.

Annons:
Anonym
Anonym
5/9/15, 3:20 PM
#35

#34 Aha okej, så det där med sandlådan? var en förklarning…
LÄGG NER SJÄLV NU…

Seriöst!!

Myrra
5/9/15, 3:21 PM
#36

Ha ett bra liv nu och fundera på hur du är som människa….

Anonym
Anonym
5/9/15, 3:23 PM
#37

#36 Du känner inte mig, NÄ du känner mig faktiskt inte tyvärr.

Så jag har inget att fundera på, JAG VET HUR JAG ÄR.

Jag är nöjd med mig själv.

Jag fattar inte ditt behov av att bråka med mig, jag vill inte ens bråka med dig du bara hetsar upp allt..

😡

Florrpan
5/10/15, 5:21 PM
#38

Låt oss se här:

Du startar en tråd i syfte att lura alla att du är i ett förhållande och blir äcklad av sex.

När folk är snälla och försöker hjälpa dig käftar du emot.

Sen erkänner du att allt var ett skämt och trycker ner folket som försökte hjälpa dig.

Vi känner dig tillräckligt väl för att veta att du har seriösa problem som försöker rättfärdiga ditt eget beteende för att du hade "tråkigt", du blir seriöst sur nu när andra är sur på dig.  Gräv ner dig någonstans, du är patetisk och jag har all rätt i världen att kalla dig det just nu.

Anonym
Anonym
5/11/15, 12:03 AM
#39

#38 Jag tycker faktiskt själv att det var fel gjort av mig och jag ångrar mig, jag vet att jag var taskig. Ja verkligen, jag har aggressions problem och jag blev alltså arg på riktigt och ville få ut det på något sätt.

Att du skriver att jag ska gräva ner mig någonstans och att jag är patetisk det tar jag som ett hot från din sida, är det ett hot? men som sagt ni känner ändå inte mig i verkliga livet och kan inte 100 procent döma mig efter en dum tråd från min sida.

Kan ingen ta bort denna tråd eller något?

[Ms_terrier]
5/11/15, 12:23 AM
#40

Jag tycker också att denna tråd ska ta bort, denna tråd har spårat ut lite.

Finns det ingen Aktiv admin på denna sida? 😮

Anonym
Anonym
5/11/15, 12:49 AM
#41

Och ja jag ber om ursäkt om jag sårat någon av er… men denna diskussion kommer nog inte leda någonstans känns det som… kanske lika bra att sluta diskutera här. vet inte. :/

Annons:
Anonym
Anonym
5/11/15, 12:50 AM
#42

och bara så ni vet så är jag 13 år.

Florrpan
5/11/15, 12:52 AM
#43

Hur kan du ens ta det som ett hot?

Anonym
Anonym
5/11/15, 12:53 AM
#44

#43 vet inte

men jag fattar att du blev arg på mig iaf..

sorry

Florrpan
5/11/15, 6:20 AM
#45

#44
Lyssna, jag är inte arg på dig, jag var mer irriterad över att du slösade andras tid och energi.

Att göra narr och trycka ner dom som hjälper dig (för dom trodde dom hjälpte någon) är väldigt oschysst, och förhoppningsvis har du lärt dig något av detta. Du är 13 år, men de flesta här på forumet är vuxna, jag tror vi alla överlever och kan förlåta dig. Tänk dig för nästa gång bara, behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Mirinda
5/22/15, 4:36 PM
#46

#45 Instämmer i dina kloka ord.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: