Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1956 ggr
Intefulltnormal
4/11/15, 1:16 PM

Högkänslig

Jag är HSP och undrar lite om det finns någon annan som också är det och har lite tips på vad man ska göra när det blir för mycket intryck på en gång? Kan bli lite jobbigt ibland.

Annons:
TH86
4/12/15, 2:08 AM
#1

Jag är förmodligen högkänslig, har själv inga direkt bra svar. Brukar mest dra mig undan och vara för mig själv när det blir för mycket intryck samtidigt.

Kizzyou
4/12/15, 7:34 AM
#2

Jag är hsp också. Är du hemma hos någon så gå in på toa och lägg dig en stund på golvet och blunda och var tyst. Jag får göra så. Håller mig mycket för mig själv för nästan allt blir för mycket. Känns som att ständigt " gå in i väggen ". Mitt i ett samtal kan jag känna att all energi tagit slut och jag kan absolut inte prata mer. Jättejobbigt. Om jag kör på och ger mer än vad jag har så blir jag nästan liggandes i flera dagar. Man bör som hsp dra sig undan och microvila ofta. Blunda och vara tyst.

Valkyrija
4/17/15, 5:07 PM
#3

Visualisera dig att du omsluter dig själv med en vacker bubbla. Innanför denna bubbla kan ingen komma åt dig. Inga intryck. Allt studsar bort från den. Det kan ta ett tag innan det fungerar. Är själv HSP och har väldigt svårt för att kontrollera det… :/

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[AprilFlickan]
4/1/17, 4:35 PM
#4

Sök på SFH på nätet Att vara högkänslig behöver ej vara negativt Tvärtom Men man behöver vilja lära känna sig själv Veta vad man mår bra av Sätta gränser (vilket icke högkänsliga oxå bör) Inte falla för offer-känslan man lätt hannar för man är udda eller annorlunda Jag är högkänslig Och trivs fine med det Då har jag oxå arbetat hårt med mig Vad hag behöver för att klara livet Och jag har lärt mig sjukt mycket av icke högkänsliga Det genom att försöka hantera livets upp och ner med deras sätt och verktyg Det gör mig inte mindre högkänslig Tvärtom Men jag lär mig tackla livet Miljöer Människor Mig själv Sök på SFH Vi har träffar runt om i Sverige ler Ni är absolut inte ensamma! Bestäm er för vad ni vill Med ert liv Och glöm ej Ni är inte BARA högkänsliga Det är en del av er ler Kram

kim1980
4/1/17, 5:32 PM
#5

#4 det var fint skrivet fina April flicka. Exakt så är det !

kim1980
4/1/17, 5:46 PM
#6

Borde finnas fler av dig ! Fokus behöver sånt öga Sinne som du har. Kram på dig april flicka . Jag lyfter haten för sån som dig !) ♡♡♡:-)

Annons:
[AprilFlickan]
4/1/17, 5:52 PM
#7

Tack! Och jag tänker oxå att det gäller det mesta i livet. Jag är även förvånad över hur olika alla högkänsliga är. Precis som alla icke högkänsliga är. Allt handlar om att mötas. Och att möta och lixom träffa sig själv. Fostra sig själv. Vara sann med sig själv. Och genom det blir man det inför andra. Med sann menar jag ej att man ljuger. Men man väljer ofta att se saker på det sätt man är van vid. Det är tryggt. Inget fel i det Kanske dock ej så utvecklande. Att våga prova olika sätt att förhålla sig till livet på. Ger insikter. Säger ej att det blir bra, bättre. Men att finna modet att vågar finna nya sätt. Det är en vinst i sig. Tar till mig alla tips från er HSP HÄR. För hur jag kan hantera allt när det blir för mycket intryck. Alla har sina sätt. Och jag önskar få lära mig fler. Bara berikande.

kim1980
4/1/17, 6:03 PM
#8

Mm sant . Jo jag är hög känslig typ som hund. Men har liksom aldrig sett ner på just det.. Tycker är spännande samtidigt får in allt möjligt en stor hög från olika håll kanter. Född speciell är nöjd med det. Där i mot är saker jag ej är bra på är tekniken värden . Ämnet kök sen skriva perfekt som vore jävla besviser. Är jag inte. Men är bra på vara besatt i visa ämnen som till talar mig. . Praktiken är klurigare i så fall. Men är alltid öppensinad!

kim1980
4/1/17, 6:14 PM
#9

#0 jag gör gymnastik lyssnar på musik . Och skriver dagligen gjort i flera år i mitt privat arkiv. Förtränga är inte nån lösning. Är själv envis tänka ut på egen hand. Men har min andliga grund ämne som gör att jag vågar köra på. Född sån . Är inget konstigt i det . Är tvärtom i mycket ovanligt tydligen el finns men dom syns inte el jag ser dem för sent. Dom lämnat sidan släkt. Vilket jag tycker är sorg . Dem har då fot fel bemötande anser ju jag. . Vänd även på tänket till positiv. . Var inte rädd för sånt inte kan förklara med bevis å så.. Hitta ett sett stark dig själv . Vad mår du bra av sök efter det som funkar för dig.

Upp till toppen
Annons: