Annons:
Etikettensamhet
Läst 1089 ggr
[Solrosensolis]
2015-04-04 23:05

Beröring

Jag måste skriva av mig lite här, känner mig lite förvirrad i hela kroppen.. Jag hade lektion på mitt instrument här i veckan. Jag har mycket spänningar i kroppen och min lärare gav mig lite massage då; nacke och rygg. Samt att han rörde mycket vid mig när vi pratade (en arm på axeln, på ryggen). Det är ju så när man är ensam att beröring är oerhört viktigt, men något man inte får så ofta. Jag tyckte det var väldigt ovant, men såklart skönt att få lösa upp spänningar. Dock känner jag nu i efterhand att det kanske blev lite för intimt..på nåt sätt..jag vet inte riktigt. Han är en underbar person, men ingen som jag dras till på det sättet att jag skulle önska något mera än den vänskap vi redan har. Eftersom vi pratar så mycket om musik och instrument så bekräftar vi mycket hos varandra på ett plan som inte kan beskrivas. Vi har jätteroligt tillsammans under lektionerna och jag känner mig sedd och bekräftat. Det är härligt. Så jag tänker nog detsamma om att han på ett sätt visste vad jag saknade, och då kanske massagen kändes mer intim/riktat åt mig personligen än vad den ville gjort annars… ? Han vet allt om vad som hänt mig och min familj det senaste året, och att jag är ensam. Men ändå så känns det konstigt, på ett underbart sätt om man kan säga så? :) Känns iallafall skönt att ha fått skrivit ner detta!

Annons:
Ptorparn
2015-04-21 10:29
#1

Detta är det största problemet med beröring/taktil mm . Många blir rädda när oxytocinet börjar strömma må bra självläknings hormonet då blandar vi ihop det med intim känslor för det är lika vibbar . Försök att slappna av och låt dej beröras men berätta att detta är en behandling du vill ha och är ingen intim inblandning . Det viktigaste är att personkemin stämmer . Lycka till o må väl !

[Solrosensolis]
2015-05-07 18:24
#2

Jo, man blir lätt lite förvirrad av det där oxytocinet! Men skönt att få perspektiv på saker och höra andras synpunkter, blir lättare att förstå sig själv då tycker jag. Tack så mycket! :)

Upp till toppen
Annons: