Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 2700 ggr
Mandusius
2015-03-03 20:39

När du inser...

När du inser att du är nog mer ensam än vad du tror. 

Fick en sådan "aha"  upplevelse. 
Har väldigt många bekanta i staden jag bor, många kollegor och många man småpratar med när tex. ses på stan.
Men insåg att jag har väldigt få vänner… Mina vänner bor inte i staden längre de festa har flyttat och insåg att jag nog bara har 1-2 som jag faktiskt umgås med regelbundet. 
Det som jag tycker är jobbigast är nog att jag inte har insett det förens nu.  
Någon mer som har varit med om detta?

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
[0123]
2015-03-03 20:44
#1

Sen jag var…liten?

Cireea
2015-03-03 20:50
#2

Alltid


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

miss_cc
2015-03-03 22:26
#3

Känner igen den där känslan.. det har slagit mig också. Framför allt efter alla gånger jag inte blivit medräknad…

kalltkaffe
2015-03-04 14:27
#4

Mjo, känner igen den känslan men känt så i flera år nu.

Emscifer
2015-03-06 23:38
#5

jag fick en sån känsla i skogen en dag. Jag var ute med hundarna och bara.."shit om något händer kommer ingen märka det förrän jag ska vara på jobbet igen".  Det var.. jobbigt. Jag har bekanta och så, men ingen som saknar mig förrän efter ett dygn eller 2, då det inte är helt ovanligt att jag är ganska dålig på att svara på sms.

mia58
2015-03-08 13:45
#6

Känner igen känslan. Är skild efter drygt 30 år och vi var väldigt mycket "vi mot världen" och gjorde allt tillsammans. Nu undrar jag också, om man skulle halka i duschen , när skulle ngn sakna mig?

Annons:
Wide Awake Dreamer
2015-03-08 16:13
#7

Jo, det har slagit mig nu på senare tid hur otroligt ensam jag har varit under alla år, och hur negativt det påverkat mig. Det krävdes en livskris för att jag skulle förstå detta. Har alltid varit den som låtsats vara stark och aldrig behövt någon, men det har jag börjat ångra nu.

scirocco
2015-03-12 19:03
#8

Nu när en kvinna krossade mitt hjärta så vaknade jag upp lite kan man väl säga. Känner mig så mycket mer ensam än någonsin. Speciellt nu när man är deprimerad och har ingen att prata med det gör saken så mycket värre.

fridaangel92
2015-06-10 17:40
#9

Vet hur de känns jag bor i en stad där jag inte känner någon alls, de var roligare när jag var vän med min fd bästa vän innan hon svek mig då hade man i allfall någon att hitta på i denna stad, nu när man inte känner någon alls här så känns det jävligt tråkigt :/ är i allfall glad man har sambo så man inte är så ensam men hade verkligen varit ett plus på glädje mätaren att man kände någon i ens stad. Så vet hur ensam man känner sig :O

Upp till toppen
Annons: