Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1288 ggr
kalltkaffe
2015-02-19 22:48

svart att sova..

Hallå där ute :) Har som vanligt svårt att sova.. Finns det fler nattugglor där ute med sömnproblem/oro?

Annons:
Anonym
Anonym
2015-02-19 22:51
#1

Jag har stora svårigheter att sova har haft det sen jag var 11.

Stäng av datorn samma tid varje dag drick en kopp te och läs en bok, när man sitter vid datorn precis innan man lägger sig så blir man pigg av det.

Jag har inte hittat en lösning på mina sömnproblem testat allt från sömnpiller till olika metoder, har du viljan så testa dig fram finns säkert fler tips och annars kan du träffa en psykolog eller googla lite metoder.

ibland äre kul att vara en nattuggla men när jag nu börjat skola o snart jobb och inte sovit något alls äre inte kul utan olidligt emellanåt att inte kunna styra sin dygnsrytm.

Good luck!

kalltkaffe
2015-02-19 22:56
#2

Problemet är väl inte att somna. Det kan jag göra rätt fort men det är just oron jag har. Är mörkrädd och tycker inte om när jag blir tvungen att sova ensam. Inbillar mig en massa i mörkret och kan inte slappna av. Därför jag knappar på telefon för att slippa kolla ut i mörkret och bli rädd :/ Men tack för tipsen! :)

Anonym
Anonym
2015-02-20 02:20
#3

På tal om svårigheter att sova jag la mig cirka 23.00 Nu är klockan 02:18 har legat i sängen med släckt lampa utan dator/mobil och försökt att sova ända sen dess utan resultat, till slut fick jag nog så sätter mig vid datorn och hoppas på att bli trött till slut…

#2 Jag har också liknande oro men nu har jag ju en man så det har lugnat mig mycket att han sover i samma rum, men får jag ångest sätter jag mig gärna vid mobilen det är nog egentligen inget bra att göra för då piggar man bara upp sig om man nu vill sova. Min mamma brukade tipsa mig när jag var liten att tänka på något som gör mig glad om jag börjar bli orolig, när jag sov ensam innan jag träffa min man hade jag alltid en liten nattlampa på det hjälpte mycket också.

kalltkaffe
2015-02-20 08:20
#4

#3 usch vad jobbigt.. :/ Jag minns inte när jag somnade. La ifrån telefonen tillslut och ropade på vovven som fick sova i min säng. Blev lugnare men som vanligt blir jag irriterad när det blir för trångt i sängen och för varmt.. så hon blev irriterad på att jag vred och vände mig och hoppade ner.. klev upp och drack yoghurt och läste lite. Blev lite tröttare efter det och lyckades äntligen somna! Har pojkvän så när jag sover med honom så känner jag mig alltid tryggare men då blir jag också irriterad när det blir för varmt eller att han snarkar.. men somnar fortare med honom.

Upp till toppen
Annons: