Annons:
Etikettensamhet
Läst 1398 ggr
[23gavlebrud]
2015-02-19 21:38

Ensamhet - finna vänner

Jag är 23 år och jag har en underbar familj, pojkvän, husdjur, jobb och jag är frisk och har ett normalt utseende.

Vad fattas….?

Ja precis. Vänner!!

Jag har inga vänner alls. Och har nog inte haft en riktigt vän någonsin på ca 8 år.

Som barn/tonåring hängde jag med 2 tjejer tills jag blev sviken i 15 års åldern.

Det var nog bland det värsta i mitt tonårsliv just då. Har också haft en jobbig barnuppväxt periodvis i skolan. Jag har gått olika mindre kurser/utb. jobb. Men aldrig någonsin kommit någon nära så som att man kan umgås privat.

Om jag inte har min pojkvän hos mig när jag slutat jobbet, eller om jag inte ska träffa min familj kommer jag hem till min ensamhet. Visst, jag har mina 3 underbara katter och hade jag inte haft dem hade det varit otroligt jobbigare för mig.

Att bara bjuda hem någon på en kopp kaffe och snacka skit, eller ta en promenad, shoppa, se en film eller bara ha någon att ringa om man känner sig nere, eller har helt enkelt tråkigt. Jag går själv jämt och tar en shoppingtur, tar en fika, en promenad med mera…

Jag klarar mig om det är så, jag har det ju mycket bra och fint runt omkring mig i mitt liv. Men ibland känns det så fruktansvärt ensamt bara.

Jag är 23 och bor i Gävle. Skulle nog se mig själv mer som 28-30. Jag söker kvinnor som är vid min ålder, eller äldre. Känner du som mig?

Ha en underbar kväll. Kram. /

Annons:
kalltkaffe
2015-02-19 21:51
#1

Oj där känner jag igen mig en hel del. Har pojkvän men så gott som inga vänner.. Senast jag hade en riktig vän var när jag var ca 14 - 15 år och nu är jag 21. Imellanåt har jag inte känt nå behov av vänner för jag har blivit sviken och har lite social fobi men nu för tiden känner jag mig ofta ensam. Visst jag kan berätta allt för pojkvännen men jag vill ha någon tjejkompis att prata med. Tjejsnack, fika, shoppa med osv.. Samtidigt är jag såå feg. Rädd för att bli sviken igen. Så jag vet lite grann vad du gått igenom. Kram!

agoutiuppfödare
2015-02-22 00:25
#2

söker vänner :) är en tjej på 23 år och bor i skåne älskar djur

[katerina93]
2015-02-22 11:02
#3

Känner verkligen igen mig själv i ditt inlägg. Jag är en 21-årig tjej, sambo & har en fantastisk familj men just nu så har jag nog inte en enda bra vän. Periodvis under min tonår så hade jag "kompisar" att umgås med men för det mesta så har jag bara varit ensam. Känner mig ganska misslyckad som person, vilket jag vet är fel egentligen. Nyligen så bodde jag utomlands i ett år ungefär, och då fick jag flera väldigt bra vänner & vi hade verkligen skitkul tillsammans, så då fick jag det liksom bekräftat för mig själv att det inte är mig det är något fel på eller konstigt med.. Men så flyttade jag hem till Sverige igen för 5 veckor sedan, och varit isolerad i min ensamhetsbubbla igen sen dess..

healthybysiri
2015-02-22 16:59
#4

Samma här, pojkvän, men inga vänner…

www.sirinilsson.se

Cornelian
2015-02-24 10:30
#5

Samma här..
Är 30 och bor i dalarna.

Har intressen kring personlig utveckling, resor, psykologi, meditation (andlighet), mm.

Söker nya vänner, skicka gärna ett mail! :)

Upp till toppen
Annons: