Annons:
Etikettensamhet
Läst 1479 ggr
Nannie70
1/14/15, 11:32 AM

Ensamheten tär

43 -årig tjej som flyttat från Småland ner till Skåne! Trodde det skulle va lätt o finna vänner men ack så fel jag hade! Bott själv nu i 7 år, har min särbo i Falkenberg och vi ses varannan vecka! Skulle så gärna vilja ha en vänner att kunna umgås med och kunna fika tillsammans med! Som sagt var…ensamheten tär på en mer och mer och nu känns det outhärdligt! Har mina vänner i Småland men efter 8 år i Skåne märker jag att jag tappar kontakten mer o mer med dem!

Annons:
marika_
1/14/15, 11:40 AM
#1

Varför flyttade du från småland då?

MagArne
1/14/15, 11:42 AM
#2

Du har inga kolegor på jobbet som du kan umgås med även privat?

Har du kollat upp kvällskurser och studiecirklar i din närhet? Om du tar modet till dig kan ni kanske även pyssla med relaterat även utanför ordinarie kurstid?

Har du några intressen du brinner för? Kanske finns en sida här på iFokus med lokala utövare som du kan träffa på riktigt och utbyta erfarenheter med. Kan ju även leda till vänskap?

Så tänk till lite på vilka sätt du kan börja knyta kontakter med folk. Mycket troligt får du ta en omväg via t.ex. gemensamma intressen.

Nannie70
1/14/15, 12:49 PM
#3

Jag flyttade till Skåne för kärleken men det höll inte p g a vissa jobbiga omständigheter och mina kollegor bor inte i närheten av mig då jag jobbar i Malmö! Jag har gått kurser i keramik men blev inte insläppt i gemenskapen. Men funderar på nån annan kurs! Tack för att ni svarat!

Upp till toppen
Annons: