Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1628 ggr
Tanjis
12/11/14, 5:50 AM

vaknar i tårar

Usch. Vaknar gråtandes för att jag hade drömt att en gammal vän ville förlåta mig för att jag hade varit så dum i huvudet och gått bakom han och hans flickvännr rygg och snackat skit om dom i stället för att gå direkt till honom. Han var en väldigt kär vän men hur mycket jag än försökte kunde jag inte bli vän med hans tjej och hon försökte bli vän med mig för hanns skull men våra personligheter blev som plus och minus poler mot varandra och när jag snacka skit bakom ryggen på dom (vid ett tillfälle och i syfte att få stöd i att konfrontera dom om hur jag kände) så utnyttjade hon det och satte en kil imellan oss….. Hörde aldrig ett ord om vad han tyckte om ett…. Borde jag kontakta honom fast dom nu är gifta och hon fortfarande finns med i bilden? Har glidit ifrån alla mina vännerbutav rätt så goda själ, men han var min allra bästa vän och det känns skit att det är hans tjej som är orsaken till varför vi inte träffas längre. Var flera år sen jag prata med honom

Annons:
solskugga
12/11/14, 10:30 PM
#1

Förstår att det måste vara jättejobbigt!

Tyvärr har jag väl inget uppmuntrande att säga.. Ibland kan man säga/göra saker som blir oåterkalleliga. Man önskar ibland att tiden gick att backa…

Jag vet ju inte vad din vän tänker o känner men jag gissar att hans fru numera kommer i första hand (hon borde iaf göra det) och då kan det verkligen bli svårt att få tillbaka er vänskap om hon nu inte alls kommer överens med dig.

Ett förslag är väl annars att försöka skriva ett brev (kanske ett till dem var), där du förklarar varför du gjorde som du gjorde, vad du tänker o känner mm. Om du gör det uppriktigt, utan anklagelser och ärligt ber om ursäkt kanske de kan förstå och förlåta dig). Det är möjligt att de bara kastar dem, men om vänskapen är så viktig för dig så är det kanske värt ett försök?

Men en tanke (jag KAN ju ha fel, OM han nu såg dig som en lika bra vän som du ser/såg honom, varför har inte HAN kontaktat dig på flera år?

Skriver inte det för att såra dig, det behöver ju inte ligga något bakom. Han kanske har tänkt att kontakta dig, men inte vågat (pga sin fru) eller inte kommit sig för. Vad vet jag.

Hoppas för din skull att det löser sig till det bästa!

Men - det kanske finns en annan person här i världen som bara väntar på att bli din vän och kanske blir en ännu bättre vän? (Klen tröst, jag vet… men ändå).

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Upp till toppen
Annons: