Annons:
Etikettensamhet
Läst 611 ggr
Darmind
11/24/14, 7:37 PM

Kan detta vara rätt väg att gå?

Men hur som helst så , tar vi den korta versionen nu.  

Jag är adopterad och bott i Sverige hela mitt liv.

När jag var mellan 6/7 år så dog min adoptivfar i cancer. Och min mor gifte om sig med min styvfar. 

Jag blev både psykiskt och fysiskt misshandlad tills jag fyllde 18 år  när jag slog tillbaka och min mor skilde sig. Min mor försökte även ta livet av sig  under min uppväxt och jag och min yngre syster fick ringa ambulans och se våran mor åka med ambulans ett flertal gånger.  

Detta resulterade i att jag är rädd att alla ska lämna mig och klarar inte av att vara ensam och har haft återkommande självmordstankar så länge som jag kan minnas.   Jag är äldre  nu men kan inte släppa vad som har hänt.   Varje december / jul tid blir det bara värre. Känns inte som jag haft en egen familj och jag mår skit.  

Min största rädsla är att vara ensam.  Jag är killen som ofta är i centrum pratar och skojar högst och känner de flesta i min omgivning.  Men oavsett hur mycket folk jag om ger mig med så hjälper det inte. Jag känner mig inte tryggare , ensamhets känslan försvinner inte.  Och dom negativa tankarna blir starkare.   Det här året tänkte jag testa att göra något annat. Något jag inte gjort förut.  

Jag ska hålla mig borta från alla mina vänner som faktiskt ger mig lite trygghet och försöka att lära mig vara ensam.   Har tänkt att försöka hålla det hela december ut så långt det går. 

Med start nästa måndag den 1 december.  Så den här veckan ska jag försöka träffa alla mina närmaste vänner. Jag hoppas jag kommer må bättre av det här och att jag slutar vara rädd för att vara ensam.

Annons:
VildaVittra
11/24/14, 8:14 PM
#1

Jag tycker du är fantastisk som försöker ta itu med dina problem. 👍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: