Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 2429 ggr
jela96
2014-11-24 16:22

Ångest dödar mig snart..

Hej. Känner mest att jag måste få skriva av mig men kanske kanske det finns någon i samma situation eller någon som varit i samma situation för jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har haft panikångest och GAD under större delen av mitt liv och jag äter sertralin varje dag sen 4 år tillbaka. Får även atarax utskrivet för när jag håller på att få attack. Jag har försökt ta livet av mig så många gånger så jag knappt kan räkna och av någon anledning känner jag en stor trygghet på sjukhuset eftersom där kan inget hända mig. Jag är inne i en så svart period just nu. Varje dag är en kamp. En kamp för att försöka leva mitt normala liv med normala rutiner men jag faller snart ihop. Jag är så jävla rädd. Rädd att jag skadar mig själv eftersom jag inte ser någon utväg… känner mig så jävla ensam..

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Evelina!
2014-11-24 16:38
#1

Tycker att du ska ta upp dina bekymmer med din öppenvårdskontakt och diskutera ifall en kortare inläggning skulle vara dig till gagn just nu.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

jela96
2014-11-24 16:40
#2

1# Har ingenstans att vända mig nu då jag blivit förflyttad från Bup till vuxen psyk men har inte fått träffa någon där än…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Sjöstjärna
2014-11-24 16:40
#3

Har du inte någon kontaktperson på psyk som du kan ringa eller få träffa med kort varsel? Annars tycker jag du ska söka psykakuten, om du känner att du är på väg in i något som är större än du kan hantera så är det dumt att ta risker, då är det bättre att söka hjälp. 🤗

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

VildaVittra
2014-11-24 16:43
#4

#2 Vilken kommun bor du i? Jag kan leta reda på det mobila psykteamets nummer åt dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jela96
2014-11-24 16:43
#5

3# Tack! Jo såfall är det psyk akuten som gäller då jag inte har någon kontaktperson tyvärr…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Evelina!
2014-11-24 16:49
#6

#5 Men bege dig till psykakuten, så där ska du inte behöva ha det!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
[Juel70]
2014-11-24 16:52
#7

Jela96- Om du vill ha någon att prata med via PM som varit med om liknande saker, så pratar jag gärna med dig 🌺

jela96
2014-11-24 21:34
#8

Tack för alla kommentarer det värmer så mycket 🌺
Tror nog att jag  går till psykakuten för det är bara att gå dit eller? 

7# Ja hade vart jätte skönt och prata med någon 🌺

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Evelina!
2014-11-24 21:47
#9

#8 Absolut, det är bara att åka dit!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Vanjor
2014-11-28 21:43
#10

Hej Jela96.

Jag hoppas att du har kommit iväg till akuten.

I så fall ser du nog inte det här men kanske någon kan föra det vidare till dig.

Jag håller alla tumma som finns för att du får rätt hjälp. Även om du inte är ensam om att känna så här, så brukar det inte hjälpa helt och hållet att få höra det, men hoppas att du är så stark att du orkar ta tag i ditt problem.

Många varma häls. från Vanjor. (60+ )

Myrrami
2014-12-12 16:56
#11

Jag har också väldigt mycket ångest och äter sertralin som hjälper en del för mig. Eftersom jag nu har min läkare ökat dosen för att stabilisera mig. Det är min allmänläkare på vårdcentralen som har gjort det och jag har inte behövt vänta på kontakt vid psykiatrin. Jag har också fått en medicin (kommer inte i håg namnet nu) som kan bryta attackerna när de blir för svåra eftersom jag annars måste åka till akuten så att jag kan få hjälp där.

Det är inte lätt att ta hjälp när man mår så dåligt eftersom orken inte finns. Vildvittra har kommit med ett väldigt bra förslag om mobila psykakuten om du inte orkar ta dig i väg. Kontaktar du dem är det två personer som kommer hem till dig för att hjälpa dig.

Leon1973
2014-12-13 00:17
#12

Ensamhet är jobbigt, det kan jag gå i god för, även om jag själv valt att vara ensam så längtar jag efter "sällskap". Ångest är något jag börjat känna mer och mer den senaste tiden, det är skitjobbigt.

Jag förstår att du tycker det är jobbigt men jag hoppas att du är stark och kämpar på, jag finns tillgänglig på PM och andra medel om du vill chatta/snacka.

Jag skickar över lite styrkekramar samtidigt.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Upp till toppen
Annons: