Annons:
Etikettensamhet
Läst 1886 ggr
carmen556
2014-10-12 00:39

ensam förevigt eller?!

Jag förstår inte det här… hur kan folk man trodde var ens vänner vara så känslokalla? ! Dissa en och bete sig dumt mot en.. Dessutom har jag redan svårt att hitta nya vänner då jag har psykiska diagnoser. .. Jag har tröttnat att sitta själv varje helg och äta choklad. .. gråter ibland på kvällarna för jag är så ensam.. jag gillar inte att vara det och är en snäll och rolig tjej… Bara för att jag har haft en jobbig uppväxt och har problem med livet betyder det väl inte att jag ska lida för det resten av mitt liv eller? ! Börjar snart undra på riktigt. . Skriv gärna en kommentar om någon känner igen sig /Carmen

Annons:
Cindy S
2014-10-12 00:45
#1

Det är svårt. Själv har jag blivit så van med min ensamhet att jag ogillar att umgås med andra än familjen. Det enda man kan göra är att försöka, och sedan försöka igen(så att man inte blir som mig).

Men det kan vara värt att söka efter riktiga vänner via nätet, om du inte gjort det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

carmen556
2014-10-12 00:50
#2

Jo jag försöker att söka vänner både i riktiga livet och internet, dock svårt att hitta nån.. så tråkigt :(

Fialialej
2014-10-12 00:52
#3

jag tycker studiecirklar och kurser är ett bra sätt att träffa människor. det finns ju ingen garanti att man hittar bestående vänner genom det, men det brukar iallafall vara trevligt att ses kring ett gemensamt intresse. :)

"På natten är alla katter svarta"

carmen556
2014-10-12 00:54
#4

Jaa jag har anmält mig till en akvarellkurs, dock inte hört nåt från den :( Dock har jag även en begränsad ekonomi :/

Kalendula
2014-10-12 15:10
#5

Var dig själv, men släpp inte in folk som inte har vett att lära känna dig 😉

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

crispy
2014-11-04 17:08
#6

Hej carmen556! Synd det är så. Men jag  vill vara vän med alla människor så länge de själv kämpa för det också. Det kan tar tid för vissa folk har lite svårigheter att börja vänskap med främmande folk. Hos mig är alla välkomna!!

Kram :)

Annons:
[B0nIver]
2014-12-16 18:41
#7

Hej! Jag är också ganska ensam och kan känna igen mig i det du skriver. Om du vill prata så vill jag gärna lyssna :)

QueenB
2014-12-19 10:15
#8

Hej! känner igen mig lite i allas kommentarer här haha, är hur glad och normal som helst på utsidan,men mår dåligt på insidan pga psykisk ohälsa, 

har svårt att förtro mig till andra,så egentligen ingen som har koll eller bryr sig . 

#0 dissar en som du säger, folk som inte har någon förståelse för att man kanske inte mår sådär jättebra.  Jag är nog själv ganska orealistisk, tror att livet ska vara som i filmer, folk som bryr sig om och vill ditt bästa, men alltid ska det finnas någon som förstör. Därför umgås jag sällan med folk, trots att jag kanske vill ha goda vänner ''så som i filmer''.. hahahaa   typiskt  , jag är ärlig och vill ha ärliga människor omkring mig. vill må bra…. 

du får jättegärna skriva till mig.

-En smula annorlunda men på ett positivt sätt!


Upp till toppen
Annons: