Annons:
Etikettensamhet
Läst 1163 ggr
Epols
7/27/14, 8:50 PM

Att vara ensam

Ensamhetens mörka djup kan nog bara den förstå som själv där varit……

Tror att ensam är den värsta känslan man kan ha för den delar man inte med någon

Annons:
[T-Johan]
7/28/14, 8:20 AM
#1

Jodå Epols, precis så är de! Alla upplever ensamhet olika, men med flera gemensama nämnare. Det som är positivt och bra med dig Epols är att du faktiskt "känner dig ensam". Varför är det bra då? Därför att de visar att du har ett socialt behov. Vi människor är sociala och vi ser det som ett "sundhets tecken". Nu känner jag inte Dig alls, men tänk i sociala kontaktytor. Jag ska räkna upp några sociala kontaktytor: Arbetsplats, fackförening, skolan, grupparbete, hobbyföreningar, studiecirklar, grannar (och då hoppar jag kroglivet och party svängen). Ensamheten är som Du skriver inget man delar med någon (lite småklurigt skrivet av Dig). Och det är just att få dela sin tillvaro med någon som är själva poängen. Vi som är av sjukliga skäl tvingade in i ensamhet vet att ensamheten svider.

Pialinn
7/28/14, 9:50 AM
#2

#1 Tack T-Johan för dessa ord:

………"känner dig ensam". Varför är det bra då? Därför att de visar att du har ett socialt behov.

Ju mer människor jag träffar ju oftare upptäcker jag att jag inte vill "vara med". Jag har inget socialt behov. Trivs mycket bra i min ensamhet.

Vad olika vi kan känna.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[T-Johan]
7/28/14, 10:54 AM
#3

Javistde! Så kan det också var PiaLinn. Vi är olika och ska vara olika och vi måste acceptera att vi har olika människor omkring oss. Om man är i en miljö där det förväntas att man ska vara social och inte är de. Då blir det en belastning. Om man är i en miljö där det förväntas att man inte ska vara social och är det. Blir det en belastning. Sen kan jag som människa välja hur min sociala miljö ska se ut. Och det är upp till var individ (nu talar vi om friska individer). Men det som gör en beklämd är när människor ofrivilligt hamnar i fel 'miljö', tex en person som har socialt behov och tvingas till ensamhet.

Pialinn
7/28/14, 6:10 PM
#4

Jag har mycket svårt att uttrycka mej med ord och blir glad när nån annat skriver ord som passar på mej.

Tack än en gång, T-Johan

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: