Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1009 ggr
indra-bus
7/22/14, 8:17 PM

Önskan!

Om ni fick bestämma hur ert liv skulle  liv skulle vara hur skulle de se ut? Allt är möjligt.

Ja skulle vinna en massa pengar, så skulle jag köpa mig ett hus på landet med stor natur tomt. Öppna ett djur hem o ta i mot djur i nöd speciellt hemlösa katter. O placera ut till bra hem. Ja skulle vara utbildad veterinär o ha en gratis djurvård för djur i nöd. Ja har inte ep så jag har mitt körkort kvar. En stor bil så jag kunde köra djur. Min dotter har en egen bil.

2 gr i månaden. Skulle jag ha öppet hus, då barn fick komma o hjälpa till med djuren o lära sig om hur man sköter dem.

4 gr om året skulle jag åka till länder med hemlösa hundar o hjälpa till med kastrering o annan sjukvård. Jag har råd o anställa någon som tar hand om mina djur. 

Jag skulle ha flera fader barn som jag hjälpte med pengar så de kan gå i skolan.

Sen skulle jag ha en stor grönsaks odling. Så skulle jag anställa en städerska som skulle få en jätte bra lön.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[Thiah]
7/22/14, 8:22 PM
#1

Om jag blir miljonär ska jag först betala mina skulder/sambons skulder och sen köpa oss ett hus. Jag vill sen skaffa körkor + bil (behöver absolut inte vara nån speciell bil utan gärna en elbil)

Sen vill jag ge till välgörenhet. Jag skulle gärna adoptera 1-2 barn, ha sommarbarn/läger för barn, gärna med djur. Jag vill ha hönor, getter, hästar, fler katter och hundar.

[T-Johan]
7/23/14, 7:15 PM
#2

Jag skulle nog vilja plugga mera utanför matte o fysik. Historia i olika former tex. Religions historia, den politiska historian, svensk historia. Tänk vad lite man vet när det kommer till kritan. Det som saknas är hälsa, pengar och en liten kvart att knoppa i. Sen skulle jag vilja ha en älskarinna att umgås med.

Kajsami
7/30/14, 2:47 PM
#3

T-Johan, en del av dina önskningar borde väl gå att uppfylla. Om du inte har slut på studielånsterminer så är det väl fritt fram att söka till universitetet igen. Annars finns väl distanskurser också. Älskarinna borde väl gå att fixa genom diverse dejtingsajter. 

I min önskevärld skulle jag inte ha några diagnoser alls, alltså vare sig AS, ADHD eller epilepsi. Och jag skulle ha körkort och bil. Man och barn. Många vänner att umgås med. Och ett fast heltidsjobb man trivs med och att man orkar jobba heltid. 

Det jag drömmer om är ett helt vanligt Svenssonliv med andra ord. Jag har pojkvän iallafall och en del vänner, så det går väl ingen jättestörre nöd på mig. Har ju ett tillfälligt jobb, men det är ju som sagt bara just tillfälligt.

[T-Johan]
7/31/14, 7:34 PM
#4

Kajsami, jag har också "krämpor" som sätter "helfarts studier" på önskelistan. Men jag pluggar allt jag kommer över i egen takt redan nu. Jag tycker din önskan om att få leva "som folk gör mest" är en sund inställning. Det gäller att hitta trivseln i det som är uppnåeligt just nu och sedan bygga på, precis som lego-bitar.

Blanksteg
8/1/14, 6:07 PM
#5

Mina önskningar:

  • Ge ut flera böcker = bli författare
  • Öppna en liten bokhandel
  • Bygga ett ekologiskt hus på landet, vid en sjö, väldigt naturnära med massa skog
  • Dyka och se vithajar
  • Bli expert inom ett område
  • Skänka massor av kr till UNHCR, WWF och andra organisationer, beroende på min inkomst
  • Adoptera två barn
  • Bergsvandra i flera dagar, eller veckor
Jess89
8/3/14, 5:06 PM
#6

Mina önskningar:

  • Ha ett hus på landet

  • Föda upp katter (helst cornish rex)

  • Ha minst 1 barn

  • Ha en amerikanare

  • gifta mig

  • arbeta på ett behandlingshem eller liknande 

  • skriva en bok?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Upp till toppen
Annons: