Annons:
Etikettensamhet
Läst 1144 ggr
molam
2014-07-20 23:34

För att andra inte ska känna sig ensamma

Många som kommer in här känner dig ensamma på ett eller annat sätt, trots att man kanske har människor runt sig, så Kanske man känner sig ensam, Kanske saknar man kärlek? Kanske saknar man närhet, nån att prata med i de svåraste stunder… eller kanske  söker man nån som kan värma ens hjärta bara med närhet tankar och ord. Men kanske hittar man ingen som kan få ensamhetskänslan att försvinna… Vad gör ni då? för att få er ensamhetskänsla att försvinna?

Vad jag gör, det ska jag berätta, Jag försöker att få andra att må bättre än mig själv, försöker att räcka ut, inte bara min hand, utan även mitt hjärta, Jag vill att folk ska känna mitt hjärta och känna att jag finns där för dom… så vad gör jag då, jo jag släpper allt jag har för mig om jag ser nån som sitter ensam, eller bara nån som ser ledsen ut, i 15 år har jag vart ensam, har haft 1 vän i hela mitt liv (är 20 nu) men vad hände när hon flyttade, jo jag blev ensam igen hon flyttade för nu 12 år sedan och jag grät i flera dagar och veckor, sen en dag slog det mig, så som jag känner mig nu ska ingen aldrig någonsin få känna sig, ingen förtjänar detta, alla bör få vara Glad och skratta med vänner så i 12 år nu har mitt liv gått ut på att hjälpa människor och stötta dom, och trots att jag inte har några vänner ännu då dom flesta ser mig som skum eller dum för att jag hellre stöttar andra som känner sig ensam än att göra nått som är "kul" Festa, Supa dricka, you name it, så bryr jag mig inte, alla förtjänar glädje ingen ska behöva vara ledsen aldrig….

En dag hälsade jag på min mamma på hennes jobb, då var det en tant som var riktigt sjuk jag tror hon var 98, men i alla fall så såg hon mig utanför sitt rum och sa till sköterskorna att "JAg vill att den Flickan ska komma in hit" så då ropade dom in mig sen ville tanten att alla sköterskor och läkare skulle gå, så dom gick såklart… ensam var jag med tanten, hon sa till mig att ingen kommer att henne när hon dör, och självklart frågade jag henne hur hon kunde säga så, hon berättade för mig att i 15 år hade hon varit helt ensam hemma…. hon hade för lite kraft för att gå ut och orkade bara med Vardags sysslorna så hon hade inte kunnat träffa några väninnor sedan hennes make dog (Efter att dom varit gifta i 55 år) och inga barn hade hon och hennes mamma och hennes två systrar hade redan gått bort, sedan rann en tår ned för hennes kind, hon grät, hon hade ingen och trodde att hon skulle för alltid leva ensam under den kalla jorden utan att vara saknad, JAg sa till henne att hon inte får tro så.. sedan behövde jag gå, jag lovade henne dock att jag slkulle komma tillbaka varje dag till dess att hon inte längre fanns… tiden gick och efter ca två veckor sa hon till mig, varför kommer du hit varje dag? jag svarade henne, därför jag vill inte att du ska känna dig ensam. Hon sken upp som en sol sedan frågade hon mig, Vet du varför jag frågade om du kunde komma in den där dagen? jag visste ju självklart inte det, då sade hon, för att när jag såg dig, då såg jag din vänlighet, jag var bombsäker på att du var en ängel som vandrade på jordet för att skydda och glädja, jag hade inga ord och hon frågade sedan om jag kunde sjunga för henne, självklart kunde jag det…

Jag sjöng för henne everything's Alright med Laura Shihigara
http://www.yourepeat.com/watch/?v=nP-AAlZlCkM

När jag väl var klar grät hon igen, och sade sedan, till och med en ängels röst, sedan sa hon till mig att hon var trött och frusen, så jag lade på henne en filt och gick sedan och frågade om en till då hon fortfarande frös, sen tackade hon mig att jag hade hållit henne sällskap sen frågade hon om någon väntade på henne, först förstod jag inte, men sedan förstod jag vad hon menade, så jag svarade, självklart väntar dom på dig där uppe dom har saknat dig, hela din familj finns där, hon försökte sig på ett misslyckat leende igen sedan stänge hon ögonen och sa till mig, tack fortsätt att sprida din värme och sedan började maskinen att pipa. då kom doktorn inrusande och dödsförklarade henne ''/

JAg berättade detta för att ingen ska behöva vara ensam inte ens in i det sista alla förtjänar värme och kärlek ingen ska få genomgå vad jag hade genomgått och samma lika tycker jag nu trots att jag har ett par vänner nu iaf Men fortfarande ska ingen behöva vara ensam

Låt dig aldrig tryckas ner av andras dumhet, du är en fin person du förtjänar ALLT som alla andra har, alla personer är underbara fina och vackra och ingen ska någonsin behöva vara ensam, det vill jag uppnå, med musik och ord

Älskar er alla! =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
indra-bus
2014-07-22 18:53
#1

Hej! Denne tanten har så rätt du är en ängel din värme lyser genom datorn!

Hoppas att de du skriver är till dig själ oxå!!  Jag blev så glad av din text o jag skickar den tillbaks till dig.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Upp till toppen
Annons: