Annons:
Etikettdin-historia
Läst 2778 ggr
Saffran0Spice
6/7/14, 5:55 PM

6 år av betongvägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte jag skulle berätta om min ensamhet.
Jag har varit ensam, sjukskriven, utan familj och endast ett par vänner på internet i 6 år.

Efter att suttit och tittat på samma betongväggar i min 42kvm stora ''lägenhet'' (omgjort vindsförråd med 3 små fönster) med endast mina katter som sällskap så beslöt jag för ca 2 år sedan att göra något åt detta.

Jag plockade fram en karta, blundade och satte fingret på den.
- Dit flyttar jag.

Och det gjorde jag, jag packade ihop och flyttade 60 mil, bort från inlandet och ut mot västkusten!
Jag hamnade i en byggd som jag aldrig hört om, första gången jag såg min lägenhet i verkligheten var när jag kom med flyttbilen.

Jag hamnade i en 63kvm stor lägenhet med nästan 10kvm balkong med utsikt över berg och skogar (och parkering), stora fönster som släppte in massa ljus, bara tystnad och natur ljud runtomkring.

Första veckan gick jag bokstavligen omkring med karta och kompass för att hitta till ICA och hem igen!
Men tillslut började jag lära mig lite små stigar och vägar.

Efter ca 6mån så sökte jag mig till kafféer m.m. för att träffa lite folk, kanske skapa någon kontakt med någon överhuvudtaget. En dag träffade jag en person som idag är min vän - vi träffas då och då, inte jätte ofta då jag har behov av en viss mängd ensamhet…

Tiden gick, jag träffade fler bekanta, jag började gå till psykolog för att hitta sätt att må bättre inombords och jobba med mig själv - En dag satt jag plötsligt med hund också!

På ca 2½ år har jag gått från sängliggande ''betong-stirrare'' till att ha ett riktigt dugligt aktivt liv tillsammans med mina djur på västkusten.
Vi jobbar varje dag med att livet ska bli bättre, ibland faller vi tillbaka och fastnar en stund i ensamheten - men den är lättare att ta sig ur nu än innan!

Jag har accepterat det faktum att jag kommer att leva ett ensamt liv, för det är en del av hur jag är. Men nu har jag iallafall valet som jag inte hade innan - jag kan faktiskt VÄLJA att vara ensam, inte bara vara ensam som jag var innan.

Det är ioförtjej inte helt sant heller.
Jag är aldrig helt ensam, jag har mina underbara djur ❤️

Annons:
taylor__lambert
6/7/14, 5:59 PM
#1

Oj vilken fantastisk historia! Vad kul att du hittade ut i livet, och valde och slutförde att inte vara ensam längre, stort beröm till dig, inte alla som orkar ta sig igenom det!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Saffran0Spice
6/7/14, 6:01 PM
#2

#1 Tack så mycket
Ja det var och är en hård resa, men jag försöker en dag i taget! =)

[T-Johan]
6/7/14, 7:04 PM
#3

Ja det var verkligen en intressant berättelse, tack för Ditt inlägg Saffran0Spice.

cirrun
6/7/14, 9:09 PM
#4

Grattis för att du Saffran0Spice  har fått sån självinsikt och att du kunde så ovanligt sätt  bestämma dig för konkreta förändringar på din situation👍.   Nu kan du säga :"…jag kan faktiskt VÄLJA att vara ensam, inte bara vara ensam som jag var innan."

Styrkekramar till ER  🙂

Så söta katter och hund du har🐱🐶🐱

Saffran0Spice
6/7/14, 10:35 PM
#5

Tack ska ni ha 3-4 =)

[strutter]
6/8/14, 8:05 AM
#6

Oj vad jag beundrar dig!

Just det där att ta fram kartan och helt förlita dig på att: här får det bli!

Du måste vara en väldigt stark människa! Lycka till i ditt liv!

Annons:
Simelion
6/8/14, 8:55 AM
#7

Jag kan bara instämma det de andra redan sagt :) Bra där!

Saffran0Spice
6/8/14, 8:59 AM
#8

#6 Tack ska du ha!
Jag är glad att jag hamnade i Sverige iallafall - hade en Norden karta så vet inte hur jag hade löst det isåfall hahahaha 😂

#7 Tack du ^^

[Lindyhop]1
6/8/14, 10:41 AM
#9

Tack för din fina, inspirerande berättelse! Men hur fick du lägenhet? Köpte du en eller hyr du? Och fick du jobb direkt (om du jobbar)? Hursomhelst så är jag väldigt glad för din skull att du lyckats finna en väg ut. Och du har väldigt fina djur, jättesöta!

Saffran0Spice
6/8/14, 10:52 AM
#10

#9 Tack!
Jag hyr lägenhet, och då jag har ''rent mjöl i påsen'' och sökte lägenhet på en plats som få kände till så fick jag lägenhet på mindre än 3 veckor - man kan väl säga att jag hade riktig tur!

Jag är fortfarande sjukskriven, så inget jobb tyvärr. Får i dagsläget Aktivitetsersättning, ev kan det bli förtidspension för mig…

Flytten betalades av socialtjänsten då jag uppfyllde deras kriterier för att få hjälp med detta =)

cirrun
6/8/14, 11:08 AM
#11

TS #

På din profilsida kan man läsa att du blev medlem igår, hur kan du ha karma  som: 19129 redan och ha över 800 kommentarer?

Du kanske har haft andra profiler länge här och kan ta med dig din statistik om du skapar nya sajter med nya profiler;- jag vet inte om dom reglerna och ber om ursäkt om frågan är fel ställt😞

Saffran0Spice
6/8/14, 11:57 AM
#12

#11 Jag blev medlem på Ensamhet.Ifokus igår, men har varit medlem på andra sajter längre, så det du ser är Karma och kommentarer som jag gjort och fått på de andra sajterna - de följer med när man går med på en ny sajt =)

cirrun
6/8/14, 12:29 PM
#13

#12 Då är du mycket kommunikativ och observant när du har så hög karma 🙂, men jag hade lite  fel ändå för kollade igen profilen och det var den 7 maj -14 du blev medlem här och nu är juh den 8 juni -14😎

Annons:
Saffran0Spice
6/8/14, 12:35 PM
#14

#12 jag blev medlem på Ifokus 7maj, men på just denna sajten igår 😎

Kalendula
6/12/14, 11:12 PM
#15

Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg Saffran0Spice. Lycklig också ❤️

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Saffran0Spice
6/13/14, 9:33 AM
#16

#15 Tack du, vad kul att du blir det ❤️

[JeanetteK]
6/13/14, 11:36 AM
#17

Bra gjort! 🤗

Saffran0Spice
6/13/14, 11:37 AM
[Plz]
6/16/14, 12:52 PM
#19

Åh såna här historier gör mig bara glad :), bra kämpat Saffran!

Saffran0Spice
6/16/14, 1:11 PM
#20

#19 Tack ska du ha =)

Annons:
[MikaelaR]
6/21/14, 11:29 PM
#21

Fin berättelse jag drömmer om att göra sånt!

[Gurkskal]
6/22/14, 12:10 AM
#22

Oj vilken historia! Oerhört modigt av dig och glad att det blev ett positivt resultat av det :)

Saffran0Spice
6/22/14, 9:20 AM
#23

#21-22 Tack ska ni ha =)

Upp till toppen
Annons: