Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1769 ggr
[Älskamig]
2014-05-20 14:52

Känner mig ensam.

Jag är en tjej på 17 år som flyttat hemifrån pga studerande. Bor i en liten 1a och egentligen trivs jag väldigt bra, men på helgerna känner jag mig ensam. Har jag inga måsten, som att städa, laga mat, handla etc, så blir jag lätt uttråkad och känner mig ensam. Det är inte alltid min pojkvän eller mina vänner kan vara med mig, så det får mig att känna mig ännu ensammare.

Åker hem till familjen då och då, men när jag är där saknar jag hem till "my place" .. Det är jätte lustigt! 

Har ni tips på vad man kan göra när man känner sig ensam? Jag gillar ju trots allt att vara själv egentligen, för när jag är bland folk vill jag bara vara själv.

Annons:
Arthedain85
2014-05-21 20:10
#1

Jag hade också väldigt svårt att hantera ensamheten när jag precis flyttat hemifrån. Nu blir jag knäpp om jag inte får min "ensamtid"! x)

Jag har några tips som har funkat för mig. 1. Ha alltid musik eller tv:n på så att det inte blir tyst. 2. Håll dig sysselsatt (film,tv,dator har funkat bra för mig). Jag brukar även gå och prata lite för mig själv ibland så man får höra sin egen röst lite, fast jag är ganska knasig… :P

[T-Johan]
2014-05-21 20:58
#2

#1 Bra tips! Underskatta inte detta med att tala med sig själv. Det är bra att göra, framför allt argumentera, förklara. Ett litet husdjur brukar vara bra. Då kan man prata med den. Själv har jag en undulat som lever rövare i köket. Vi har djupa diskussioner om det mesta som rör människor o fåglar. Hon ropar när jag kommer hem från skolan och säger till när det ska vara tyst för kvällen.

sportsterxlx
2014-07-03 02:54
#3

Hej. Vanligt i den svenska kulturen. Mitt tips är att du försöker hela tiden befinna dig på platser där det finns människor. varuhus, bibliotek etc. Även om det känns jobbigt att ta sig ut så skadar det aldrig att försöka. Johan.

Upp till toppen
Annons: