Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 897 ggr
Skorpion76
4/17/14, 1:04 PM

Avvisad! :'-(

Idag när jag var i stallet hade en veterinär kommit dit som skulle underöka tänderna på en häst. Hon hade en liten valp med sig som var tio veckor gammal. När de är så små är de så fruktansvärt söta och man vill egentligen inget annat än kela med dem, men de måste lära si att lämnas ifred. En sådan liten valp gnäller förstås efter matte och om man ser det är det alltid någon som kommer fram och vill kela med den för att han eller hon tycker synd om den. Jag blev tillsagd att gå därifrån när valpen gnällde och det gjorde ont i magen!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Fridaaaa
4/17/14, 1:07 PM
#1

Men det är väl upp till hundägaren? Och jag körde på samma med vår valp, att inte gå dit för att den vill ha uppmärksamhet, och det kan ge problem i framtiden, så är bra som du själv säger att de behöver lära sig att vara ifred och så med och att ingen kommer dit för att den gnäller. Lovar, hunden lider inte för det, valpar kan låta som om det är supersynd om dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MsSofieG
4/17/14, 1:08 PM
#2

Det är säkert för att den ska tränas till att inte bli beroende av människor på något vis. Jag vet att hundar som ska bli blindhundar får man inte hälsa på när de är valp eftersom de ska lära sig att göra sitt jobb och ignorera alla människor förutom sin ansvarsperson :)

Skorpion76
4/17/14, 1:11 PM
#3

#1 Nej, det gör de så klart inte och det är alldeles riktigt att man ska sääga ifrån, men det gör ont om man blir avvisad! Det tror jag inte att det är många om tänkee på samtidigt som jag vet att man inte heller ska hålla på för mycket! #2 Jo, det var därför at den skulle tränas att inte bli för beroende av andra människor.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Gronstedt
4/17/14, 1:11 PM
#4

Säger som #1. Jag tycker inte man ska kontakt med en hund om man inte uppmanas till det av föraren. Även om en hund kommer springande mot mig hälsar jag inte på den, om inte föraren frågar om den får hälsa på mig. Om föraren försöker lära hunden att inte rusa fram till folk så blir det ju svårare om jag skulle hälsa glatt på den när den kommer.

Fridaaaa
4/17/14, 1:15 PM
#5

#3 Det handlar inte om att bli avvisad i detta fallet. Utom om hundträning, och det är skillnad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fialotta89
4/19/14, 1:12 AM
#6

Som hundägare själv så kan jag bara säga att du inte ska ta det personligt. Det var inte illa menat, men jag kan oxå förstå din känsla av att känna dej avvisad.

Annons:
Skorpion76
4/19/14, 6:32 AM
#7

#6 Det var den förståelsen jag var ute efter. Om man för övrigt är väldigt ensam är det kanske lättare att ta det mycket hårdare än vad man behöver göra!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: