Annons:
Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1818 ggr
indra-bus
2014-03-11 09:38

God morgon kamrater !

Här e de vår i dag strålande sol. Skall snart ta med min hund o katt till skogen. Fika kaffe o macka blir de för mig Indra (hunden) får korv o Laban (katten) får katt godis.

Sen skall jag städa lite, de måste man ju ibland pust. Ööö ja skulle kunna göra de imorgon. Får se.

Sen blir de kurs med kyrkan.

Vad har ni för väder?  Vad skall ni göra/har gjort i dag?

Sol kramar till alla.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
LinaLj
2014-03-11 09:52
#1

Det är strålande sol här med så jag håller på att tvättar lakan och handdukar som ska ut på tork. När tvättmaskinen är färdig och tvätten upphängd ska jag och hunden ut på promenad. 

Resten av dagen blir det nog till att jobba, har ett projekt som ska vara färdigt snart. Men har jag tur kan jag nog sitta på altanen och jobba i ett par timmar.

I kväll hoppas jag på molnklar himmel så jag kan ge mig ut och stjärnskåda nu när det är plusgrader även efter det att solen gått ner.

indra-bus
2014-03-11 10:07
#2

Stjärnskåda lät spännande använder du en kikare då eller tittar du bara?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

LinaLj
2014-03-11 14:07
#3

Jag använder kikare, ska även inhandla teleskop i framtiden. Men det är ingen brådska så jag har en liten "teleskopfond" som jag kan lägga lite slantar i då och då så jag kan unna mig ett bra teleskop.

Man ser faktiskt väldigt mycket mer med bara en vanlig fälltkikare än vad man gör med blotta ögat. Men jag rekommenderar ändå nybörjare att börja med blotta ögat och att först lära sig att stjärnhoppa (identifiera olika små stjärnor genom att "hoppa" från större) och liknande först innan man ger sig på hjälpmedel.

[T-Johan]
2014-03-11 18:18
#4

Här lyser solen också! Var nere och tog en promenad utmed sundet och inandades Östersjö-vår- doftade luft. God morgon kamrater…..får mig o tänka på 1968 och Maos lilla röda. Jaa…..så tokigt min hjärna är programmerad.

indra-bus
2014-03-12 20:54
#5

När jag gick av bussen för ett tags sedan var de alldeles stjärnklart. De är fantastiskt att man kan se dem fast de så långt borta. Ja frös då men skall studera dem närmare nästa gång.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Tuulikki]
2014-03-12 22:13
#6

Det är supermysigt när det är stjärnklart på kvällspromenaden med hunden🐶 Bor på landet så de syns ju ännu tydligare än om man haft hela staden som lyste upp himlen.✨

Annons:
bamse6311
2014-03-13 10:47
#7

De flesta dagarna är nu så för min del att jag haltar ner till bussen för att hälsa på min mor som sedan ett tag tillbaka ligger på vårdhem.

Tack och lov så har jag närma till bussen hemifrån och vid vårdhemmet stannar den utanför.

Nu till helgen funderar jag på att ta kameran med mig ut någon av dagarna och försöka få lite bilder på all grönska som nu tagit fart med det här varma vädret.

Bästa hälsningar,
Bertil

indra-bus
2014-03-13 11:10
#8

Bertil halter , har du gjort dig illa?

I dag skall marsvin o kaninen få rent i sina burar. Efter de skall ja ta med kaninen o hunden ut o ta lite fina djur/natur bilder.

De är strålande sol här idag med.

På söndag skall ja o min studie grupp vara med på högmässan o jag skall berätta om kursen framme vid prästen. Hujeda mig. Snälla håll tummar o tår. De är lite nervöst.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

bamse6311
2014-03-13 13:22
#9

#8 indra-bus

Skall hålla alla mina fingrar och tår för dig.
Det går säkert garanterat hur bra som helst för dig på Söndag.

Angående haltandet så har jag ett litet fysiskt handikapp som gör att jag inte kan vara så rörlig som jag skulle vilja vara men tar mig ut ändå även om det tar lite tid när jag skall ta mig fram.

Faktiskt så är det så positivt att jag för några månader sedan slängde mina kryckor och går nu utan.

Brukar skämtsamt säga så här att när man ser mig komma gående så ser det säkert ut som en pingvin som stapplar sig fram Skrattar

Lycka nu till på Söndag.

Bästa hälsningar,
Bertil

Raija Danielsson
2014-03-13 14:39
#10

Känner mig glad och tillfreds just nu. På förmiddagen handlade jag så jag klarar mig över helgen. Nu har precis min städhjälp gått. Det är fint i hela lägenheten och jag har kunnat ha altandörren öppen länge, länge. Solen gör mycket, man blir både glad och pigg. Raija

[Tuulikki]
2014-03-13 22:30
#11

Lycka till på söndag indra-bus, håller tummarna👍

Upp till toppen
Annons: