Annons:
Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1797 ggr
rimfrost417
11/9/13, 10:17 AM

En trist lördag i november 9/11-13

Ja nog är det en trist lördag i den tristaste månaden på

hela året.Naturligtsvis inbegriper detta regn.Känslan av att vilja

lägga sig och dra täcket över huvudet är stor.Hur känner ni

andra er denna dag,ni kanske har något skoj att se fram emot

rent av?

Ha det så kul det ni orkar!

Annons:
kalindas
11/9/13, 10:26 AM
#1

Idag händer inte mycket. Kan inte promenera med hunden då han har ont i ryggen. Så idag blir en lat dag.

/Elisa

Jess89
11/9/13, 10:29 AM
#2

Tycker att dagen känns helt okej än så länge. Lite regn tycker jag kan vara mysigt så länge man är inne och hör smattret mot fönsterrutan. Då passar det utmärkt med en bra bok. Idag har jag inga planer ta det lugnt och hoppas att jag slipper bli sjuk. Önskar dig en trevlig dag hur dyster den än känns.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[T-Johan]
11/9/13, 10:46 AM
#3

Jo här är det grått och trist. I och för sig har jag en del på "att göra listan". Men arbetslusten är inte på topp precis. Veckan har varit bra annars, elever har gjort bra resultat på skrivningarna. Det är lite konstigt att man känner sig lite nervös när dom ska skriva. Och så blir man jätteglad när vi nått vårt mål. Men man känner sig helt slut, efter en bra vecka. Det jag ser fram emot, är att just ha privilegiet att får "dra täcket över huvudet". Se det positivt, ibland behöver man de för att orka vidare. Livet är annars fyllt av, "måste hinna med". Det blir en slappar dag idag. Mexikans köttgryt, är bara att värma, den gjorde jag igår. En "trippel gin" för maten var drottning Elisabeth II av Englands rekommendation, till ett långt liv. Hon om någon borde veta, hon blev ju 102 år. Så en "trippel gin" ska de bli till "grytan".

rimfrost417
11/9/13, 12:27 PM
#4

Ok T-Johan det är sant att vi måste stanna till ibland för att orka gå

vidare,men jag har legat helt pall i två dagar,ev.kräksjuka,så just

för tillfället hade jag tänkt mig något mer aktivt.Har vilat färdigt för

ett tag tror jag.Men om en stund skall här trotsas vädrets makter och

gås på hundpromenad.Tror nog inte den blir så lång för man kan

inte kalla detta för hundväder ens.Sedan får jag fundera på vad

jag skall äta till middag,nu när jag kan äta.Din mexicanare låter

inte så dumt.Det blir nog bra så småningom.

Det bästa i dag blir nog när jag kan gotta mig med Minette

Walters "Eko",för någon Peter Settman eller annan teve blir det då

inte.

signemo
11/9/13, 1:12 PM
#5

Här skriver tvärtemot 😃.

En regnig lite blåsig lördag.

Då tänder jag värmeljus, då kopplar jag av med att sitta här eller göra nått jag vill här hemma. Ingen ser ev, damm.  Lite musik i bakgrunden.

Jag sitter uppkrupen i fåtöljen  o njuter av detta. Skriver lite  här på iFokus, tar en kopp kaffe och bara är. Ev, blir det ett bad lite senare.

Var rädda om varandra

Raija Danielsson
11/9/13, 2:02 PM
#6

Jag avskyr november. Den onödigaste månaden på året. Idag är det en mörk och dyster dag som gjord för en massa ljus. Förr hade jag tänt dom. Nu får jag inte för jag har extrasyre och då är all öppen eld förbjuden.

Eftersom jag är ganska orörlig så fryser jag också. Så det blir till att vira in sig i en skön pläd och läsa. Det ska jag göra nu. Men först har jag varit lite flitig ändå. Jag har tvättat och vattnat blommor. Sånt tar så lång tid för mig numera. Hänga tvätt är jättejobbigt. Men nu är det klart.

Bäst att göra det bästa av det hela.

Raija

Annons:
signemo
11/9/13, 2:09 PM
#7

Hej Raija. Då sitter vi kanske med varsin pläd. Lite nyfiken. Vad menar Du med extrasyre. Svara om du har lust.

Skall snart koka mig en kopp te.

Var rädda om varandra

Raija Danielsson
11/9/13, 3:24 PM
#8

signemo. Jag har drabbats av en ovanlig hjärt/lungsjukdom som gör att jag inte får ut tillräckligt med syre i kroppen. Därför går jag "kopplad" till en syrgaskoncentrator här hemma. Sen kan jag fylla mindre tuber med syre och ta med mig om jag går ut. Jag har reumatism också så det är inte så kul alla dagar.

Ska fixa lite mat nu, glömde lunchen så det får väl bli en blandning mellan lunch och middag.

Raija

signemo
11/9/13, 3:38 PM
#9

Tack. Aha. det har ju en av mina kunder ( jobbat inte i vården) , så det känner jag igen. Förstår om Du känner Dig låst vid dem , vad än Du skall göra.  Bara det att ha slangarna med sig i hemmet  är ju tillräckligt jobbigt.

Hoppas att Du känner att Du får hjälp av vården med både syretillförseln o reumatismen.

Mat ja. Här fick det bli lite rester. Ikväll tror jag jag skall göra en fiskgratäng.  Stor kram till er alla här❤️

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: