Annons:
Etikettbytes-säljes-och-sökes
Läst 2851 ggr
OccultumLapidem
2013-07-21 21:09

Rolig, ensam liten jäkel söker nya vänner!

Hej gött folk! 

Jag har redan postat presentation/vänsökandeinlägg i tråden ''SÖKER DU VÄNNER?'' här på Ensamhet iFokus

Men jag skapar ändå även detta inlägg, är så sjukt trött på att vara ensam, man blir ivrig!

Jag är en tjej på 24år som just nu studerar på vuxengymnasium, framtida studieplanerna är att studera Psykologi och Antropologi på universitetet. Har sedan ett och ett halvt år en pojkvän som jag älskar jättemycket, men är annars en rätt så ensam individ. 

Jag är hälften italiensk och hälften svensk, men har bott här i Sverige, norr om Sthlm i 2 år. 

Har under denna tid hittat ett fåtal, goda vänner/bekanta som jag, pga diverse omständigheter från båda sidorna inte träffar särskilt ofta. De är dessutom nästan alla killar, inget alls fel med det, jag trivs uberbra med killkompisar, men har nästan inte en enda tjejkompis. Men! ALLA kön, åldrar och individer är välkomna i min värld, personkemin/empatin är det enda riktigt viktiga. 

Under första året här i Sverige, led jag av svår social fobi som följd av en väldigt tung period i livet, och sökte mig därför inte ens till potentiella vänner. Men, trots det, är jag egentligen en väldigt utåtriktad person, som  älskar att lyssna på människor, diskutera om allt möjligt i denna värld och skämta och skratta om precis allt.

Min intresselista är bred, men de största intressena är ändå konst, musik, att skapa, skriva, reflektera, prata, utbyta synpunkter med andra, promenera i skogen, dagdrömma, fantisera, jag älskar djur och är helt fast för katter, gillar även film, dokumentärer, historia, ockultism/hedendom, politik, drömtydning och i synnerhet allt som handlar om människan och dess hjärna/psyke. 

Jag har ADHD, och kan verka allmänt svår och udda på vissa sätt ibland. En person som själv bär på samma livsförsvårande gåva skulle vara toppenintressant att lära känna.

För övrigt, tillägger jag att min allmänna syn är att vi ALLA i denna värld har samma värde, och borde därför ha alla samma möjligheter. Alla typer av förtryck, vare sig det handlar om de härskande klassernas förtryck av vanligt slitande folk, rasism, sexism/mysogini, homofobi, mobbing, etcetera får mig att brinna av avsky men även att vilja kämpa.

Annons:
Monsva
2013-07-21 22:43
#1

Hej!

Tänkte bara säga att på Relationer i fokus, kan du också söka vänner eller svara någon som söker vänskap👍.

[T-Johan]
2013-07-22 10:25
#2

Hej "lapidem". Jag vet att det är ett helvete att vara ensam i en storstad. I synnerhet nu på sommaren. Man blir lätt fånge isin lägenhet. Men Du får nog räkna med att det tar tid att hitta en "kompis". Dessutom (se det positivt) är du ingen "dussin människa" som jag förstår det Det bästa tipset är att var aktiv på iFokus på olika sätt och lära känna andra med liknande intressen. Samtidigt så lär andra känna "Lapidem" också.

OccultumLapidem
2013-07-22 19:04
#3

#1 Tack för upplysningen, ska posta där med! :)

#2 Tack för ett jättebra svar! 

Och jo, jag vet, på sommaren är det ännu svårare och ännu värre att vara ensam, då man gärna vill ta vara på de långa soliga dagarna, och det, helst med en vän/vänner. Att hitta vänner är aldrig lätt, speciellt när man inte känner sig till mods med vem som helst. 

Men det får ta den tid det tar, och jag ska vara aktiv här på de iFokus-sajter jag använder. Det verkar krylla av roliga, intressanta individer här, så tiden är värd att vänta.

[T-Johan]
2013-07-22 21:22
#4

En mycket bra "kontaktyta" är annars "vuxengymnasiet". Nu vet jag inte vilka ämnen du läser, men ofta gör man olika arbeten tillsammans, och så har vi ju fikarasten. Psykologi och antropologi……. Du verkar kunna "svälja" en bred tugga i studieväg. Ska du läsa Naturkunskap och Matematik på vuxengymnasiet? Eller blir det språk, historia och samhällskunskap? Lite nyfiken bara efter som jag undervisar elever med "särskilda behov" i naturkunskap och matte.

YugoYolo
2015-04-21 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hallå där 

Finns ljus i mörkret  ta kontakt bara 

tycker om att skratta dra roliga historier men också  existentiella frågor roar

slå en pling

miamaria1970
2015-04-27 23:12
#6

Du får gärna höra av dig till mig om du vill!

Annons:
Nirvana_Ophelia
2015-05-01 17:04
#7

Hör gärna av dig till mig här på iFokus om du vill!🐱

Upp till toppen
Annons: