Annons:
Etikettpositivt-negativt
Läst 1793 ggr
Jess89
6/14/13, 3:58 PM

Studentfirande

Sjung om studentens lyckliga dagar… Idag var det Norrköpings tur och springa ut. Har inte själv sett något utspring men det brukar vara väldigt fint. Det är en otroligt härlig känsla för alla som tar studenten.

Har du sett något utspring i år? När tog de studenten i din stad? Det brukar kunna vara ganska olika beroende på vart i landet man bor. 

Stort grattis till alla som nyligen tagit studenten!🥳

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[Tuulikki]
6/14/13, 6:39 PM
#1

Här i stan tog stora skolan studenten i onsdags :) Det var jag inte på, men mitt ex tog studenten förra fredagen och där var jag! :)

[T-Johan]
6/14/13, 8:02 PM
#2

I våran stad ligger alla skolorna på nästan samma ställe, och det är ett antal tusen som ska ut. Förr om åren visste alla om när ungarna var på gång, så vi höll oss hemma då. Sen hörde vi på radion om trafikkauset inne i stan. Nu mera får varje skola en egen dag, och ordningsmakten och räddningstjänsten har det betydligt lättare. Bra lösning tycker vi, på kommunala vuxenskolan var det förra fredagen som dom som inte kugga fick sina betyg. Denna veckan har vi bara kuggade elever som försöker skriv ett betyg "E", dvs godkänt.

Jess89
6/14/13, 9:10 PM
#3

#1

Var det en fin student du var på? Hade ni tur med vädret?

#2

Låter lite som i Norrköping. Här finns ett antal skolor men alla ligger inte på samma ställe. Men när de åker flak åker många på samma ställen. Det blev ett himla liv när de åkte förbi. Bor du i en mindre stad?

Låter kanon att de har olika dagar. När jag tog studenten tog alla samtidigt, med andra ord hade man ingen chans och gå på någon annans student. De flesta tog studenten ungefär samtidigt, det skiljde bara någon timme.

Hoppas eleverna fixar ett Godkänt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Tuulikki]
6/14/13, 9:38 PM
#4

#3 Det var fint men väldigt litet utsläpp då skolan inte var så stor. Mottagningen hemma hos mitt ex sen var supermysig, jättetrevligt verkligen! Och vädret vad kanon. Strålande sol med lite fläktande vind, men det var bara skönt☀️

Jess89
6/14/13, 10:19 PM
#5

#4

Vad gick han för utbildning? 🙂

Att ha bra väder underlättar väldigt mycket framför allt för tjejerna då de flesta ha vita klänningar.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Peak303
6/16/13, 12:45 AM
#6

Där jag gick på gymnasiet tog vi studenten förra onsdagen. :)

Vi hade tur med vädret, skinande sol! Tidigare år har det varit ösregn xD

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
Greigh
6/16/13, 3:16 AM
#7

I Borås tog de studenten onsdagen den 5:e Juni.
Jag såg inga, men hörde en massa skrik från arbetsplatsen.

Upp till toppen
Annons: