Annons:
Etikettbilder-videoklipp
Läst 4491 ggr
PiganX
2012-12-01 19:35

OT - Bildtråden #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I den här tråden kan man lägga upp bilder man har fotat. Det kan vara på vad som helst, t.ex djur, blommor & natur, sig själv, olika miljöer, eller något annat kul. Glad

Så fritt fram med era bilder nu!

Annons:
PiganX
2012-12-01 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

~

VilmaKristina
2012-12-01 19:56
#2

Älskar såna här trådar Glad

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


PiganX
2012-12-02 13:31
#3

#2 Jag med!

[madelaine]
2012-12-04 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har ni min lilla myshörna :)

Sofie-Marie
2012-12-04 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag och min bebis <3 :)

[madelaine]
2012-12-09 15:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min gammelgubbe Hampus när jag var hemma och hälsade på julen 2009, 15e julen med honom. Köpte honom -93 när jag var 8 år gammal för pengarna jag fick när jag varit utan godis ett helt år. I 18 år fick han bo hos oss innan han somnade in med pappas sambo som sällskap i köket. En väldigt speciell fågel :)

Annons:
[wizzyaw]
2012-12-09 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En katt som jag en gång hade men fick ge bort…

cirrun
2012-12-09 23:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dessa mina  julpynt är säkert hur vanliga som hellst i många hem, alla är urgamla utom den röda granen som är hållbar… fast tillverkat i Kina (hoppas inte av barnarbetare; - får lite dålig samvete när jag tänker efterObestämd)

PiganX
2012-12-09 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bakade lite vaniljbullar idag, hehe Glad

PiganX
2013-04-19 22:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

En bild på Iva som blir 8 månader på onsdag, min älskade lilla tjej! Tiden går alldeles för fort.. 😮

eirwen
2013-04-24 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Var tvungen att lägga upp denna bilden på mig och min katt Kaos. Hon ser så himla missnöjd ut för att jag tvingar henne vara med på bild, haha! (Ledsen för smutsig spegel)

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Pelle Långlös
2013-04-26 11:59
#12

Bullarna såg riktigt goda ut. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[madelaine]
2013-04-26 14:34
#13

Håller med Ylva!
Har pojkväns-fritt i helgen, så kanske skulle ta och baka lite bullar jag med :)

Annons:
[T-Johan]
2013-04-26 16:40
#14

Håller med Ylva, bullarna skulle sitta fint till helgfikat.

nlinds
2013-05-08 11:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Min fina schäfer solar sig i den gassande värmen <3

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

PiganX
2013-05-08 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En bild på Iva från idag. 

#15 Åh, vilken otroligt fin hund! :-)

Jess89
2013-05-26 18:40
#17

Fina och härliga bilder som sprider mycket glädje. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

bamse6311
2013-05-28 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ni är så duktiga på att plåta allihop så man vågar knappt visa upp sina bilder *ler*.

Nåväl, bifogar ändå en bild och den här är från fisk och grönsaksmarknaden i Hurghada.
40 grader i skuggan så den där färska fisken var väl mer eller mindre "kokt" *skrattar*.

Bästa hälsningar,
Bertil

nlinds
2013-05-28 09:14
#19

16 # Tack så jätte mycket, vad glad jag blir ^_^  Din också ! Border Collie va ? :D

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

PiganX
2013-05-28 14:39
#20

#19 Älskar schäfrar, har haft många schäferblandisar genom åren :-) Jo, hon är inte renrasig men det finns mycket BC i henne!

Annons:
nlinds
2013-05-28 14:47
#21

#20 aww, vad roligt att höra :D
Vad är det mer för raser i henne ? Hon strålar liksom "border collie" hihi :D

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

PiganX
2013-05-28 22:14
#22

#21 Jag håller med mig! Vi vet inte vilka andra raser som finns, men troligen är det BC parad med någon mindre ras, för hon är mellanstor, 11 kg och 40cm hög :-)

nlinds
2013-05-29 08:37
#23

#22 awwws , så fin är hon <3

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Jess89
2013-05-31 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Kunde inte låta bli och ta en bild av göta kanal när jag gick genom Söderköping.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

PiganX
2013-06-01 00:13
#25

#18 Men Bertil, det är ju det som finns på bilden som räknas här, och inte själva kvalitén! :-)

bamse6311
2013-06-01 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

@#25 feliciahansen.

Thanks och då vågar jag mig på till att visa en till bild.
Den här bilden är från Konungarnas dal (Wadi el-Muluk) utanför Luxor i Egypten.
Den här gravkammaren på bilden är där man fann Tutan Khamun.

Bästa hälsningar,
Bertil

Emo
2013-06-01 15:34
#27

Fina bilder.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Tarotstollan
2013-06-01 17:02
#28

# 26 Bamse. Har du varit där i Egypten? Hoppas att du berättar mer om det, för det är spännande!

Fina bilder ni har allihopa!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

bamse6311
2013-06-01 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

@#27 Emo, tackar för komplimangen

@#28 Tarotstollan, jo jag har varit i Egypten som är ett fasinerande är land och resmål som jag verkligen kan rekommendera.

Det finns ju egentligen hur mycket som helst om Egypten som man kan berätta.

Framför allt så är det ju ett land med en enormt intressant historia och kultur bakom sig och det finns fantastiskt många historiska platser att se.

En del åker även hit för sol och bad samt väldigt många för att dyka och snorkla.

Jag har fyra olika inlägg i min blogg samlade under en meny och alla tre inläggen kan ni läsa om HÄR på länken.

De fyra inläggen heter med start från det äldsta:
Karnaks tempel i Luxor.
Fisk och grönsaksmarknaden i Hurghada. 
Konungarnas dal
Nattbasaren i Hurghada

Jag har runt 500 bilder från Egypten så det skulle säkert räcka till ännu ett inlägg men har av någon outgrundlig anledning inte varit så aktiv på min blogg senaste tiden.

Som sagt var så är det ett land som jag väldigt starkt rekommenderar som resmål om man är intresserad av historia och kultur men även sol och bad samt som sagt var dykning.

Jag och min gode vän bodde i Hurghada där det är närma till många sevärdheter och historiska platser.

Bifogad bild är Drottning Cleopatras obelisk i Karnaks tempel där alla de där Faronerna och Drottningarna bodde.

Bästa hälsningar
Bertil

Tarotstollan
2013-06-01 19:42
#30

# 29. Tack Bamse skall gå in där och läsa. Är särskilt intresserad av Konungarnas dal och Faraoner.
Någon egen resa för min del lär det nog aldrig bli, såvida jag inte vinner en storvinst. Köpte en bok alldeles nyligen som heter "Tutankhamens Förbannelse" av Joyce Tyldesley som handlar just om den utgrävningen. Mycket intressant läsning även om jag bara börjat i den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

mikkan01
2013-06-01 22:00
#31

#29 Vilken häftig bild😃

~mikkan

bamse6311
2013-06-02 03:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

@#27 Emo, tackar för komplimangen

@#28 Tarotstollan, jo jag har varit i Egypten som är ett fasinerande land och resmål som jag verkligen kan rekommendera.

@#31 mikkan01, Tackar så väldigt mycket

Det finns ju egentligen hur mycket som helst om Egypten som man kan berätta.

Framför allt så är det ju ett land med en enormt intressant historia och kultur bakom sig och det finns fantastiskt många historiska platser att se.

En del åker även hit för sol och bad samt väldigt många för att dyka och snorkla.

Jag har fyra olika inlägg i min blogg samlade under en meny och alla fyra inläggen kan ni läsa om HÄR på länken.

De fyra inläggen heter med start från det äldsta:
Karnaks tempel i Luxor.
Fisk och grönsaksmarknaden i Hurghada. 
Konungarnas dal
Nattbasaren i Hurghada

Jag har runt 500 bilder från Egypten så det skulle säkert räcka till ännu ett inlägg men har av någon outgrundlig anledning inte varit så aktiv på min blogg senaste tiden.

Som sagt var så är det ett land som jag väldigt starkt rekommenderar som resmål om man är intresserad av historia och kultur men även sol och bad samt som sagt var dykning.

Nu skall man tänka på att Egypten till 90% består av öken och här är det väldigt torrt och förbaskat varmt
Dessutom så är det väldigt skitigt om man får säga så överallt och då är inte minst deras pengar väldigt skitiga.

Sedlarna i Egypten är inte tillverkade i papper utan i en form av tygmaterial som skall göra dem mer långlivade.
Med tanke på att alla män (kvinnor får inte jobba) så går alla män klädda i en "klänning utan fickor" och pengarna stoppas då ner i kalsongerna helt enkelt och hur ofta de tvättar sina kalsonger är det väl ingen som vet.

När man åker till Egypten så skall man både veta och vara övertygad om att man blir "magsjuk" åtminstone en dag.
Nu är det inte så stora problem då det finns "apotek" i mer eller mindre varje gathörn och de mediciner som de där säljer är oerhört potenta.

Det där med att ta en eller två whiskey på morgonen fungerar inte mot den bakteriaflora som finns där.
Faktum är att det räcker inte med att dricka en hel flaska whiskey, magsjuk blir man i varje fall som helst men som sagt så finns det ett apotek i varje gathörn där de har väldigt potenta mediciner.

Med detta sagt så kan jag ändå på det starkaste rekommendera Egypten som resmål.

Det är ett helt fantastiskt underbart land med all sin historia och allt som finns att se.
Vad ni än gör så åk inte till Kairo för där finns inte så mycket att se på förutom Pyramiderna och det historiska museet.

Egypten är betydligt mer än Pyramiderna och skall man se var alla de där Faraonerna bodde och begravdes så är det utanför dagens Luxor.
Kan rekommendera att bo i Hurghada där det går bussturer varje dag till dessa sevärdheter.

Jag har visat en bild från fisk och grönsaksmarknaden i den gamla (äkta) delen av Hurghada där man kan se hur skitigt allt är.

Låt er nu inte avskräckas från en resa till Egypten för det är ett helt underbart och fantastsikt resmål.
När man en gång har varit här så glömmer man det aldrig.

Tänkte visa en till sådan bild men flera sådana bilder finns i min blogg så det får bli en annan bild som jag bifogar.

Den här bilden som jag bifogar visar hur det är i den mesta av Egypten.
Man skall inte glömma att det är ett muslimskt land.

Bästa hälsningar,
Bertil

chevy79forewer
2013-08-25 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

en bild jag redigerat lite=)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

[Tuulikki]
2013-08-25 20:49
#34

Låser denna tråd och hänvisar er vidare till en nyare!Sol

Klicka #2" rel="noopener noreferrer" target="_blank">HÄR! eller #2" rel="noopener noreferrer" target="_blank">HÄR! Du kan till och med klicka #2" rel="noopener noreferrer" target="_blank">HÄR!😉

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: