Annons:
Etikettdikter-poesi
Läst 2633 ggr
PiganX
2012-06-17 23:19

"Du"

Du skulle aldrig klara av att vara jag.

Du vet inte hur jag kämpar, vad jag går igenom varje dag.

Du vet inte hur tungt det är att öppna ögonen och behöva se.

Du vet inte hur mycket det krävs att anstränga sig för att le.

Du vet inte hur jag jämt irrar omkring och alltid hamnar fel.

Du har aldrig känt smärtan då rädslan förlamar dig del för del.

Du har aldrig någonsin gråtit så mycket att dina tårar tagit slut, så säg aldrig någonsin att du förstår mig.

Låtsas inte att du vet, tro aldrig att jag skulle låta dig röra smärtan, dela min hemlighet.

Om du hade sett det jag sett, hört det jag hört och upplevt det jag upplevt.

Gråtit så mycket som jag gråtit, och förlorat så mycket som jag förlorat.

Så skulle du aldrig någonsin le igen.

Annons:
dododdordoden
2014-05-19 14:10
#1

Du vet inte hur mycket det krävs att anstränga sig för att le.

Varför anstränga sig att le om man inte är road/glad?

[T-Johan]
2014-05-19 15:21
#2

Tack Felicia, det var en fin dikt med mycket sanning. Det var roligt att höra av Dig igen. Hoppas allt är väl med dig i dessa försommardagar.

VästkustFia
2014-05-20 22:37
#3

Det är sant att ingen annan har gått igenom precis samma saker och känt precis samma saker som du själv.

Men det finns många många som kämpar varje dag med sina egna privata helveten.

Vill bara säga att du som skrev och/eller känner igen dig i dikten ska veta att du inte är ensam, trots allt.

Man måste inte förstå varandra till hundra procent för att kunna dela sina tankar. Man behöver inte heller berätta allt (ingen har rätt att begära att få veta saker om dej). Skriv om sådant som känns viktigt och bra att dela med sig av för stunden. Jag hoppas du (ni) kommer att få mycket stöd på den här sajten HjärtaBlomma

Kalendula
2014-05-21 13:42
#4

Jättefin dikt felicia :-)

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Norrkille
2014-05-23 21:20
#5

Mycket fin dikt och även en tankeställare.

PiganX
2014-06-27 13:40
#6

#1 Såg din kommentar först nu! Ja, jag är en människa som inte vill att vem som helst ska lägga sig i och fråga hur det är med mig (även om det är av välmening) om jag inte mår bra. Därför kan jag (och jag tror inte att jag är ensam om detta) "fejka" ett välmående för att slippa frågor eller kommentarer.

Annons:
Upp till toppen
Annons: